x تبلیغات
تجربه های شخصی من

دوربین دام

 دوربین دام

دوربین دام (dome)دوربین مداربسته ای  نیم کره ای شکل و بدون پایه است که اصطلاحا به آن دوربین سقفی نیز میگویند. توجه داشته باشید که دام یک قابلیت نیست بلکه نوعی از شکل ظاهری است پس اگر بخواهیم دوربین مداربسته را به لحاظ شکل ظاهری آنها دسته بندی کنیم، عناوینی چون دوربین دام، دوربین بولت، دوربین اسپیددام، چشم ۳۶۰ درجه، دوربین لامپی و … مطرح میشود.  دام یکی از این دسته بندی ها است که قصد داریم در این مقاله از سری مقالات آموزشی هلدینگ نظارت گستر ایمن به آن بپردازیم.
 
 
رستر
RS-IP222RD
 
رستر
RS-IP222SD
 
رستر
RS-IP224RD
 
داهوا
داهوا IPC-HDW2431T-ZS-S2
دوربین مدار بسته داهوا
داهوا
دوربین مدار بسته داهوا DH-IPC-HDBW71242H-Z (Starlight)
 
داهوا
دوربین مدار بسته داهوا IPC-HDW3441TM-AS
 
هایواچ
دوربین مدار بسته هایواچ HW-AHDD322
 
ویمکس
دوربین مدار بسته ویمکس VM-230DB
 
ویمکس
دوربین مدار بسته ویمکس VM-230DS
 
فیلر
دوربین مداربسته فیلر FL-820DB
 
فیلر
دوربین مداربسته فیلر FL-820DS
 
هایواچ
دوربین مداربسته هایواچ HW-AD325MDS
 
هایواچ
دوربین مداربسته هایواچ HW-AHDD328
 
هایواچ
دوربین مداربسته هایواچ HW-AHDD442
 
ویمکس
دوربین مداربسته ویمکس VM-230D
 
ویمکس
دوربین مداربسته ویمکس VM-230DP
دوربین دام چیست
دوربین دام
دوربین مداربسته ، انواع مختلفی دارند. برخی از این دسته بندی ها بر اساس برند تولید کننده می باشد، نظیر دوربین مداربسته داهوا و برخی دیگر از این دسته بندی ها بر اساس شکل ظاهری این دوربین ها می باشد. مانند دوربین دام، بولت، اسپیددام و…
 
ساختار ظاهری دوربین، قابلیت ها و امکانات دوربین همگی مواردی هستند که باتوجه به نیاز کاربران، معماری داخلی محیط، شرایط جوی و… دوربینی را برای کاربر خاصی کارآمد و برای کاربر دیگر ناکارآمد میکنند.دوربین های دام معمولا برای مراکز اداری، تجاری، منازل و … کاربرد دارند.
 
ویژگی های دوربین دام
در ادامه به بررسی ویژگی های  دام خواهیم پرداخت:
 
مقاومت بالا:
دوربین دام معمولا در مقابل ضربات خارجی و حتی دستکاری و اقدام به هک بسیار مقاوم هستند چراکه از استانداردهای IK08 و IK10 پشتیبانی می کنند.
 
ضد نفوذ آب، گرد و غبار:
از دیگر ویژگی های دوربیـن دام عدم نفوذ آب و گردوقبار به داخل دوربین است و همین امر موجب شده است تا در شرایط خاص از این دوربین ها در فضای بیرونی نیز بتوان استفاده کرد. البته دوربین های بولت به خاطر شکل ظاهری، برای محیط های داخلی پرکاربردتر هستند.چراکه به راحتی بر گوشه های دیوار و سقف نصب می شوند.
 
نصب آسان و سریع:
دوربینهای مداربسته دام، نصب و راه اندازی نسبتا ساده ای دارد و از دوربیـن های بولت ساده تر نصب میشود.
 
انواع دوربین دام
دوربیـن دام را بر اساس تکنولوژی ساخت و نوع لنز آن به چند دسته تقسیم میکنند که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت:
 
انواع دوربین دام بر اساس تکنولوژی
دوربین دام
1- دوربیـن مداربسته دام آنالوگ HD
دوربین دام آنالوگ از آنجا که قیمت نسبتا پایینی دارد، بسیار پرطرفدار است. از این رو اکثر افرادی که به تعداد زیادی دوربیـن برای نظارت بر محیط خود نیاز دارند، از دوربیـن مداربسـته دام آنالوگ استفاده میکنند. شما میتوانید با خرید یک دستگاه dvr و کانکت کردن دوربیـن های دام به آن، با کمترین هزینه و قیمتی مقرون بصرفه تصاویر یکپارچه ای دریافت کنید.
 
۲- دوربین مداربسته ip دام 
این نوع از  دام از آنجایی که تحت شبکه است، یک دوربیـن کنترل از راه دور را در اختیار شما قرار میدهد. این نوع از دوربین ها انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند و با اندک تجهیزاتی بسیار مجهز و کارآمد تر هم میشوند. لذا به تمام افرادی که محدودیت مالی ندارند دوربیـن دام تحت شبکه را پیشنهاد میکنیم.
 
انواع دوربین دام بر اساس نوع لنز
دوربین دام
نوع لنز دوربین مداربسته از اساسی ترین آیتم هایی است که بر کیفیت تصویر و زاویه دید دوربین تاثیر میگذارد.یکی از عواملی است که در کیفیت تصویر و زاویه دید دوربین مداربسته تاثیر می گذارد. دوربیـن دام بر اساس نوع لنز به دو دسته لنز ثابت (Fixed Lens) و لنز متغیر (Varifocal Lens) تقسیم می شوند.
 
دوربین دام با لنز فیکس
این دوربین ها زاویه دید گسترده ای دارند و فضای بیشتری را تحت پوشش قرار می دهند. البته هرچقدر فاصله کانونی کمتر باشد، زاویه دید بیشتر بوده و در عوض کیفیت تصویر کمتر میشود.  بطور مثال دام با فاصله کانونی ۴ میلیمتر زاویه دید بیشتری نسبت به دوربـین دام ۶ میلیمتر دارد.
 
دوربیـن مداربستـه دام با لنز وریفوکال
در این نوع از دوربیـن مداربسـته دام امکان تنظیم میدان دید (فاصله کانونی لنز) دوربـین خود را بصورت دستی در هنگام نصب دوربیـن دارید. پس اگر دوربیـن مداربسته خود را برای تصویر برداری فقط از یک قسمت میخواهید و میدان دید مشخصی مدنظرتان است، دوربیـن دام با لنز وریفوکال انتخاب مناسبی برای شما است.
 
مزایای دوربین دام
قیمت مقرون بصرفه در مقایسه با سایر دوربین ها
تنوع بالا در تکنولوژی، لنز مصرفی و سنسور دوربین
پشتیبانی از مدل های ضد آب، ضد گرد و غبار و ضد ضربه
مشخص نبودن زاویه لنز در برخی مدل ها
پشتیبانی از دید در شب با برد قابل انتخاب در بیشتر مدل ها
ظاهر معقول 
معایب دوربین دام
عدم نصب بر روی دیوار
در برخی از مدل ها هر کسی می تواند زاویه اش را تغییر دهد و این امکان دزدی را افزایش میدهد.
دید در شب محدود تر به نسبت مدل های بولت
راهنمای خرید دوربین دام
دوربین دام
در ادامه راهنمای خرید دوربیـن دام را در اختیارتان قرار میدهیم تا با در نظر گرفتن این فاکتورها انتخاب بهتر و خرید موفق تری داشته باشید.
 
در گام اول به این موضوع توجه کنید که چه تعداد دوربین مداربسته نیاز داریم و قصد داریم آنها را کجا نصب کنید؟به طور مثال اگر در فضای بیرونی قرار است از دوربین دام استفاده کنید باید نوع ضد آب و گرد و غبار آن را انتخاب کنید. البته پیشنهاد میکنم برای فضاهای بیرونی از دوربین بولت استفاده کنید.
در فاز بعدی به این موضوع توجه کنید که چه کیفیت و قابلیت هایی مدنظر شماست؟ مثلا میخواهید میدان دید دوربین چطور باشد یا دید در شب داشته باشد یا نه؟
هنگام خرید دوربین به چه نوع از لوازم جانبی دوربین مداربسته نیاز دارید؟
چه مقدار بودجه برای خرید  دام دارید؟ طبیعتا هرچه قیمت بالاتر باشد، قابلیت های دوربیـن مداربستـه دام نیز بیشتر است پس قبل از خرید باید مشخص کنید چقدر بودجه دارید و باید قید چه ویژگی هایی را بزنید.
چه برندی مدنظر شماست؟ از آنجایی که برند های برتر برای حفظ خوش نامی خود و در راستای مشتری مداری، محصولات با کیفیت تری را تولید میکنند بی شک برندهای خوش نام مانند داهوا انتخاب مناسب تری هستند.
پیشنهاد میکنیم  برای اینکه بهترین دوربین دام را انتخاب کنید ببه تمامی موارد ذکر شده در بالا توجه ویژه ای داشته باشید. پیش از خرید می توانید با کارشناسان ما با شماره تماس۴۱۲۱۷-۰۲۱ تماس گرفته تا ضمن اطلاع از قیمت ، از مشاوره رایگان ما نیز بی بهره نمانید.
 
محل نصب دوربین دام
دوربیـن‌ دام بیشتر مناسب استفاده در محیط‌های مسقف هستند. بهترین مکانی که میتوانید این دوربین مداربسته را نصب کنید، محیط هایی با حساسیت نسبتا پایین مانند ساختمان‌های مسکونی، سالن هتل‌ها، شرکت‌های کوچک، سالن بیمارستان، کتابخانه‌ها و… است. دوربین‌ مداربسته ip دام  به دلیل داشتن قابلیت‌های هوشمند و اینکه یک دوربین کنترل از راه دور است، مناسب استفاده در محیط‌های حساسی مثل راهرو‌های مترو نیز است.
 
تفاوت دوربیـن مداربسته دام و اسپیددام
دوربین دام
اصلی ترین تفاوت دوربیـن مداربـسته دام و اسپید دام در محل نصب، نوع سنسور، نوع استفاده ، سنسور های موجود ، ولتاژ مصرفی ، میدان دید ، قابلیت چرخش ، استانداردها و پروتکل‌های استفاده شده است. در اصل میتوان گفت که دوربیـن اسپیددام نوع پیشرفته تری از  دام است چرا که، لنز بسیار قوی تری نسبت به دوربیـن های دام دارد . دوربیـن مداربسته دام به خاطر شکل ظاهری ای که دارد، معمولا در گوشه اتاق یا وسط سقف نصب می شود اما دوربیـن مدار بسته اسپید دام را میتوان در ارتفاع بلند و بر روی میله های مخصوص نصب کرد. البته بخاطر وجود پایه های دیواری اسپپید دام را بر روی دیوار هم نصب میکنند. دوربین مداربسته اسپیددام در فضاهای بزرگ نظیر خیابان ها ، ادارت ( دوربین مداربسته ادارات ) ، کارخانه ها ، کارگاه ها و … استفاده می شود .
 
سوالات متداول
۱- دوربیـن دام چیست؟ دوربین دام دوربین مداربسته ای  نیم کره ای شکل و بدون پایه است که اصطلاحا به آن دوربین سقفی نیز میگویند.
 
۲- دوربیـن مداربسته دام از چه تکنولوژی پشتیبانی میکند؟  تحت شبکه، آنالوگ، Ahd و HDCVI
 
۳- مزایای استفاده از  دام چیست؟ قیمت مقرون بصرفه، تنوع بالا، ظاهر معقول و…
 
۴- اصلی ترین تفاوت دام و اسپیددام در چیست؟ محل نصب، نوع سنسور، نوع استفاده ، سنسور های موجود ، ولتاژ مصرفی ، میدان دید ، قابلیت چرخش ، استانداردها و پروتکل‌های استفاده شده است.
 
برچسب ها: قیمت دوربین دام، تصویر دوربین دام، قیمت دوربین دام فلزی، دوربین دام پلاستیکی، خرید دوربین مداربسته دام، پایه دوربین دام
منبع: negaco.com

دوربین گردان

 دوربین گردان

دوربین گردان یکی از انواع دوربین مداربسته است که به خاطر گردشی بودن آن و بی نیاز کردنتان از چند دوربین مداربسته بسیار پرطرفدار است. دوربین مدار بسته با در نظر گرفتن شکل ظاهری، تکنولوژی، برند تولید کنند و قابلیت ها و ویژگی هایی که دارد، به انواع مختلفی تقسیم میشود، که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. دوربین مداربستـه گردان که در انواع مختلفی از جمله دوربین اسپیددام، بی بی کم و… در بازار موجود هستند. از مهمترین شاخصه های دوربین گردان قابلیت های بالای کنترلی آن از جمله، زوم بر روی سوژه، چرخش در جهت های مختلف و… است. در این مقاله از سری مقالات آموزشی گروه نظارت گستر ایمن میخواهمیم به بررسی همه جانبه ی دوربین چرخشی بپردازیم.

آشنایی با دوربین مداربسته گـردان

دوربین گردان

دوربین گردان یعنی اینکه این دوربین مدار بسته به صورت چرخشی می‌توانند حرکت کند جهت افقی ۳۶۰ درجه می باشد و در جهت عمودی ۱۸۰ درجه می باشد ویژگی عالی این دوربین های مدار بسته زوم اپتیکال آن می باشد که شما می توانید وضوح و کیفیت تصویر را بالا ببرید در ابتدا به شما گفتیم که این دوربین های مدار بسته دارای چرخش می باشد که شما می توانید سرعت چرخش را به دلخواه خود تعیین کنید اگر شما می‌خواهید در مکانی دوربین مداربسته به کار ببرید که دارای نقطه کور می باشد بهتر است از این دوربین های مداربسته چرخشی یا گردان استفاده نمایید چرا که دوربین های ثابت نمی توانند به صورت کامل محیط را پوشش دهند ‌.

ویژگی های دوربین گردان

  • قابلیت چرخش در جهت افقی ۳۶۰ درجه و در جهت عمودی ۱۸۰ درجه
  • دارا بودن زوم اپتیکال تا ۴۸ x که شما می توانید به راحتی دقت تصویر و نظارت را بالا ببرید
  • ویژگی دیگر این دوربین ها قاب دوربین می باشد که در شرایط مختلف محیطی و در برابر ضربه باعث مقاوم بودن دوربین می باشد.
  • در نظر داشته باشید که دوربین های مداربسته های گـردان در برابر گرما سرما و رطوبت معاون می باشند چرا که دارای آی پی ۶۷ و آی پی ۶۸ می باشد.
  • ویژگی آخرین دوربین های مداربسته این می باشد که شما جهت مانیتورینگ کردن می توانید از کیبورد استفاده نمایید.

قابلیت های دوربین گردان 

دوربین گردان

دوربین مداربسته گردان همانطور که پیشتر نیز گفتیم، توانایی چرخش در جهات مختلف و زوم کردن در زاویه ی مورد نظر را دارد. این نوع دوربین را با نام PTZ نیز میشناسند. از دیگر محسنات دوربین چرخشی یا PTZ این است که میتوانید از راه دور و از طریق اتصال به اینترنت و نصب اپلیکیشن های خاص دوربین خود را کنترل کرده، تصاویر ضبط شده را ببینید و زاویه دوربین یا میزان زوم آن را تغییر دهید. برخی از انواع دوربین گردان در ابعاد کوچک و به عنوان Baby Cam طراحی وشده اند. این دوربین ها به شما این امکان را میدهد تا از محل کارتان اتاق خواب کودکتان را کنترل کرده و یا بر سالمند خود نظارت داشته باشید و از رفتار مناسب پرستار با او مطمئن شوید.

دوربین گردان از آنجایی که قابلیت چرخش دارد، معمولا به جای چند دوربین مداربسته بولت و یا دوربین دام استفاده میشود. البته این مهم در صورتی رخ میدهد که محیط شما پوشش کافی و لازم را داشته باشد تا در صورت گردش و یا چرخش دوربین گردان، تصویری از محیط از دست نرود. یکی دیگر از قابلیت های مهم دوربین مداربسته گۀردان، تعریف نقاطی از پیش تعیین شده ( پریست و تور ) است. بزرگترین حسن این ویژگی این است که شما میتوانید، نقاط مشخص را بر مبنای زمانبدی خاصی، تعیین کنید تا تصاویر مورد نظر در آن بازه زمانی خاص قابل مشاهده باشند.

کاربرد دوربین مداربسته گردان

دوربیـن مدار بسته برای امنیت محیط استفاده می شود شما می توانید از دوربیـن های مداربسته گردان برای محیط هایی که نمی توانید به صورت کامل توسط دوربیـن های مدار بسته ثابت کنترل کنید استفاده نمایید معمولاً از دوربینهای گـردان در محیط های بزرگی مانند بیمارستان ها و کارخانجات، راه‌آهن، فرودگاه‌ها و غیره استفاده می کنند چرا که پوشش دهی بالایی دارد. به خاطر برخورداری از قابلیت چرخش و زوم بالایی که این دوربین های مدار بسته دارند در حال حاضر توانستند به خوبی جایگزین دوربیۀن‌های مداربسته ثابت شود استفاده از این دوربین های مدار بسته گـردان باعث شده است تا شما دیگر نیازی به تعداد بالای دوربیـن های مداربسته ثابت نداشته باشید همچنین کارآیی و نظارت بالاتری را این دوربین های مدار بسته به دنبال دارند.

دوربین های مداربسته گردان معمولا به دو مدل آنالوگ و تحت شبکه تولید می شود و به بازار عرضه می شود بالاترین سرعت را در تنظیم تصویر را این دوربین های گردان از آن خود کرده‌اند نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که دوربین مداربسته چرخشی معمولا از تکنولوژی wdr استفاده می کنند.
که این تکنولوژی WDR باعث می شود به راحتی نور محیط به صورت خودکار تنظیم شود که تصاویر در نور به راحتی تشخیص داده شود و نکته دیگر اینکه این دوربین ها می توانند در شب تصاویر را به صورت رنگی ضبط کرده و همچنین با دقت بالایی به دستگاه مرکزی انتقال می دهند شما می توانید در این دوربین های مدار بسته رم  نیز قرار دهید چرا که در بعضی مواقع امکان دارد دستگاه مرکزی ارتباطش با دوربین قطع شود در این موارد تصاویر بر روی رم که بر روی دوربین قرار دارد ثبت و ضبط می شود.
اما نکته مهمتر اینکه دوربین های مدار بسته گردان دارای آلارم نیز می باشند و در محیط های داخلی و خارجی قرار می گیرد در نظر داشته باشید که شما می توانید این دوربین های مداربسته را در سایت های مختلف تهیه نمایید.
امیدواریم این مطالب که در رابطه با دوربین مداربسته گردان که یکی از صدها انواع دوربین های مدار بسته می باشد مورد توجه شما بازدید کنندگان گرامی قرار گرفته باشد . پاسخگوی سوال شما عزیزان بوده باشد و بتوانید به راحتی دوربین مدار بسته مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمائید. در هر زمان نیاز به مشاوره داشتید می توانید با همکاران ما تماس بگیرید.

نحوه کنترل دوربین گردان

دوربین گردان

همانطور که بالاتر نیز گفتیم، دوربین مداربسته گردان بر اساس تکنولوژی ساخت به دو دسته ی آنالوگ و دوربین مداربسته ip تقسیم میشوند. دوربیـن های گردان تحت شبکه یا همان ip، به علت قابلیت هاییشان کمی گرانتر هستند و لوازم جانبی بیشتری را میطلبند. برای کنترل دوربین گردان تحت شبکه باید از منو وب دوربین و منو GUI ، وب دستگاه ذخیره ساز ، نرم افزار انتقال تصویر و کیبورد کنترلی، استفاده کرد. همچنین می توان تغذیه آن ها را از طریق POE و بدون نیاز به آداپتور و کابل کشی های اضافی، تامین کرد. دوربین گردان که در بستر آنالوگ است، از تکنولوژی های CVBS، AHD، HDCVI و HDTVI استفاده میکند. این نوع دوربین ها از طریق DVR، نرم افزارهای انتقال تصویر و کیبورد کنترلی، قابل کنترل هستند. در حال حاضر در تکنولوژی های جدید آن ها، امکان ارسال سیگنال های تصویر و کنترلی از طریق یک کابل کواکسیال ( به شرط آن که دوربین و دستگاه ذخیره ساز از یک تکنولوژی باشند ) فراهم ساخته است.

نصب دوربـین مداربسته گردان

دوربین گردان معمولا باید در محیط های وسیع با ارتفاع سقف زیاد نصب شود و پیشنهاد میکنیم که در اتاق های کوچک از دوربین مداربسته گردان استفاده نکنید. در هنگام نصب دوربین گردان، باید تمام اصول و استاندارد های نصب توسط یک نصاب حرفه ای انجام شود. همچنین اصل پوشش محیط در دستور کار قرار گیرد.

انواع دوربین مداربسته گردان

دوربین گرداندوربین گردان، بر اساس نوع کاربرد، تکنولوژی ساخت و کارآیی هایش به دو دسته ی اصلی تقسیم میشود که عبارتند از:

دوربین گردان حرارتی (Thermal) : این دوربین مناسب محیط های نظامی است تا بتواند انسان را از سایر اجزای محیط و در جنگل ها، مراتع و … نیز به منظور پیشگیری از آتش سوزی تشخیص دهد.
دوربین گردان ضد انفجار : بدنه این دوربین فلزی ( معمولا استیل ) است و در صورت نوسان برق، جرقه در محفظه ی داخلی دوربین به بیرون تراوش نخواهد کرد. این نوع دوربین مناسب پالایشگاه های نفت و گاز، جایگاه های سوخت و … که نوسان برق زیاد است، می باشد.

خرید دوربین گردان

جهت استعلام قیمت، خرید و یا دریافت مشاوره در مورد دوربین گردان و یا خرید دوربین مداربسته با امکانات و از دسته بندی های دیگر از جمله دوربین بولت و… با کارشناسان ما در نظارت گستر با شماره تماس ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در ارتباط باشید. همچنین میتوانید با نمایندگی های ما در سراسر کشور تماس حاصل فرمایید.

جمعبندی

دوربین مداربسته گردان یکی از دوربـین های پر کاربرد نظارتی است که بخاطر جزئیات بالایی که پوشش می دهد شما را از داشتن چند دوربیـن بی نیاز می کند. اغلب دوربیـن های گردان ابعاد بزرگی دارند و مناسب نصب در محیط های کوچک نیست. دوربین گردان، بر مبنای کاربردهایی که دارد دسته بندی های متنوع ای دارد و در محیط های مختلف استفاده میشود. برند های زیادی اقدام به ساخت و تولید دوربین چرخشی نموده اند که محبوب ترین آنها در ایران دوربین مداربسته داهوا است

منبع: negaco.com

دوربین لامپی

 

دوربین لامپی در چه مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

از دوربین لامپی می توانید در مکانهایی مانند خانه مغازه پارکینگ ها و آسانسور ها و غیره که در معرض نور آفتاب و آب قرار ندارند استفاده کنید.

مشخصات دوربین های مداربسته لامپی.

دوربین لامپی از بدنه پلاستیکی برخوردارند که در برابر ضربات ضعیف مقاوم می باشد.
دیگر مشخصات این دوربین های مدار بسته این است که امکان انتقال تصویر بر روی موبایل یا تبلت های ios و اندروید می باشد
همچنین دوربین لامپی از حافظه میکرو اس دی تا ۶۴ گیگابایت پشتیبانی می کند.
یکی از مشخصات برتر دوربین لامپی دارا بودن لنز ۳۶۰ درجه با کیفیت ۲ مگاپیکسل می باشد که می تواند محیط را به طور کامل پوشش دهد
تصاویری که بر روی حافظه ۶۴ گیگابایت دوربین لامپی ذخیره می شود تا یک هفته ذخیره شده و پس از آن به صورت اتوماتیک دوربین حافظه را پاک میکند.
شما می توانید تصاویری که در دوربین لامپی ذخیره شده است و برای موبایل مشاهده کنید بدون اینکه حافظه میکرو اس دی را از دوربین مداربسته خارج کنید.
مشخصه بعدی برتر دوربین های مداربسته لامپی قابلیت مکالمه بسیار مناسبی می باشد که این دوربین ها از آن برخوردارند.

همچنین نصب و فعال سازی دوربین های لامپی بسیار راحت بوده و هر فردی می تواند به راحتی این دوربین ها را نصب و از آن استفاده نمایید

معرفی دوربین لامپی

دوربین لامپی

همانطور که حتما از اسم آن برایتان قابل حدس هست، دوربین لامپی نوعی از دوربین مداربسته است که شکل ظاهری آن شبیه لامپ میماند و تشخیص آن از لامپ کار چندان ساده ای نیست. از این رو از این دوربین ها به عنوان دوربین جاسوسی نیز استفاده میشود. چشمی دوربین‌ لامپی ساز و کاری شبیه چشم ماهی دارند از این رو به آن دوربیـن مداربسته چشم ماهی هم گفته می‌شود. از طرفی به دلیل زاویه دید آن که شامل ۳۶۰ درجه میباشد دوربین ۳۶۰ درجه هم خوانده میشود. از مثبت ترین امکانات دوربیـن ۳۶۰ درجه این است که، نیاز به آداپتور نداشته و مستقیما به واسطه سرپیچ لامپ از برق شهری تغذیه میکنند. این دوربین بخاطر شکل ظاهری خود توجه کسی را به خود جلب نکرده و انتخاب مناسبی برای افرادی است که میخواهند وجود سیستم نظارتی خود را از دید دیگران مخفی کنند و همین امر موجب شده تا عده ای آن را نوعی از دوربین جاسوسی بخوانند.

نصب دوربین لامپی

تمام افرادی که به دنبال خرید دوربین مداربسته هستند شاید اصلی ترین دغدغه ای که دارند نصب آن است و خوشبختانه دوربین ۳۶۰ درجه از این حیث کاملا خیال خریداران خود را راحت کرده است. برای نصب دوربین لامپی تنها کاری که نیاز است انجام دهید، این است که آن را مانند یک لامـــپ معمولی به سرپیچ متصل نمایید . به همین سادگی نصب فیزیکی دوربین شما تمام میشود. اکنون تنها تنظیمات و راه اندازی نرم افزار دوربین میماند که آنهم اصلا کار دشواری نیست. همین نصب آسان دوربین چشم ماهی یکی از عوامل به شدت تاثیرگذار در محبوبیت این مدل شده است.

ویژگی دوربین مداربسته لامپـی

دوربین لامپی که به آن دوربیـن مداربسته چشم ماهی یا  ۳۶۰ درجه هم میگویند امکانات و ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد که در ادامه به بررسی و معرفی برخی از آنها میپردازیم.

  • پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD بدون نیاز به دستگاه DVR یا NVR
  • ذخیره و نگه داری فیلم و صدا در حافظه خود به مدت ۲۰ روز
  • دارای اسپیکر و میکروفن داخلی جهت ارتباط دو طرفه
  • امکان مشاهده تصاویر بدون نیاز به اینترنت از طریق hotspot
  • انتقال تصویر با کیفیت Full HD
  • امکان تفکیک دقیق رنگ
  • وضوح کامل تصویر حتی در تاریکی مطلق(دید در شب)
  • امکان زوم دیجیتال ۴x
  • امکان دریافت هشدار به محض تشخیص صدا
  • امکان تعریف زمانبندی برای ضبط تصاویر
  • نمایش حجم کلی کارت حافظه و حجم باقی مانده
  • نمایش فایل های ضبط شده بر روی کارت حافظه ی داخل دوربین
  • امکان مشاهده تصاویر یک دوربین توسط ۵ نفر دیگر بصورت ادمین
  • امکان گرفتن عکس و فیلم و ذخیره بر روی موبایل
  • دارای اپلیکیشن های اندروید ios
  • قابلیت نصب سریع و آسان در سرپیچ لامپ

مزایا ی دوربین مداربسته لامپی

دوربین لامپی

۱-قیمت دوربین لامپی بسیار مقرون به صرفه است

۲-نصب دوربین مداربسته جاسوسی بسیار ساده است

۳-قالبلیت انتقال صدا دوطرفه دارد

۴-دوربین چشم ماهی قابلیت اتصال به اینترنت دارد

۵-میتوان از دوربین مدار بسته چشم ماهی به صورت نامحصوص استفاده کرد

۶-تصویر ۳۶۰ درجه میدهد

معایب دوربین لامپی

1-دوربین مدار بسته 360 درجه قابلیت اتصال به dvr ندارد.

۲-دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه قابلیت نصب در محیط بیرونی ندارد.

۳-دوربین لامپی ضدآب و گرد و غبار نیست.

۴-دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه قابلیت گردشی ندارد.

انتقال تصویر دوربین لامپی

دوربین های مدار بسته چشم ماهی در صورتی که به اینترنت مودم متصل باشند امکان انتقال تصویر به راه دور را دارند و میتوان از آنها تحت عنوان دوربین مداربسته کنترل از راه دور استفاده نمود. برای این منظور کافیست یک نرم افزار خاص در تلفن همراه و یا کامپیوتر شخصی خود نصب کرده و گیرنده(تلفن شخصی) و فرستنده ی(دوربین چشم ماهی) شما هر دو به اینترنت وصل باشند آنگاه انتقال تصویر به سادگی انجام میشود.

انتقال تصویر دوربین های ۳۶۰ درجه بسیار ساده است

قابلیت تشخیص حرکت

دوربین لامپی

دوربین مداربسته تحت شبکه چشم ماهی در صورت مشاهده حرکات مشکوک در خانه یا محل کار، سریعا روی گوشی موبایل هشدار ارسال می‌کند. تکنولوژی تشخیص حرکت یا موشن دیتکشن (Motion Detection) به شما امکان می‌دهد واکنش مناسب را در سریع‌ترین زمان در مقابل اتفاقات داشته باشید.

دید در شب دوربین های مداربسته لامپی.

می توان دید در شب را در دوربین های مدار بسته لامپی به دو صورت دستی و اتوماتیک توسط نرم افزار مخصوص آن تنظیم کنید.
می توانید مشخص کنید که دید در شب به صورت دستی یا به صورت اتوماتیک می باشد همچنین می توانید توسط نرم افزار هر وقت که تمایل داشتید آن را خاموش یا روشن کنید اگر دید در شب در دوربین لامپی به روی اتوماتیک تنظیم کنید هر زمان که روشنایی محیط کم شود دوربین های مداربسته لامپی به صورت خودکار از ال ای دی های دوربین استفاده کرده تا دید در شب کافی داشته باشد بهترین ال ای دی ها با نور مناسبی که دارد تا شعاع ۱۰ متر نیز می‌تواند تصویر را به صورت شفاف ثبت کنند.

دارا بودن دوربین های لامپی به دزدگیر

از این دوربین های لامپی به عنوان دزدگیر استفاده کنید برای استفاده از این قابلیت کافی است داخل نرم افزار دوربین مداربسته لامپی رفته و گزینه دوربین دزدگیر را فعال یا غیر فعال کنید شما زمانی که گزینه را فعال میکنید در داخل محیطی که شما دوربین مداربسته را قرار دهید هر حرکتی انجام شود برای گوشی همراه شما ارسال می شود که شما می توانید از راه دور نیز آن را کنترل نمایید یکی از دوربین هایی که دارای قابلیت های بسیار مناسبی باشد و همچنین از قیمت مناسبی برخوردارند دوربین های مدار بسته لامپی می باشد.

قابلیت شنود و مکالمه دوربین لامپی

دوربینهای مداربسته لامپی از این قابلیت برخوردارند که بتوانند مکالمه و تمامی حرکت محیطی که دوربین مدار بسته در آن قرار دارد را ثبت و ضبط نمایند و شما با خیال راحت می توانید از راه دور توسط نرم افزار با کسانی که در محیط ارتباط داشته باشید اگر می‌خواهید از قابلیت شنود و مکالمه دوربین‌لامپی برخوردار باشید باید وارد تنظیمات نرم افزار شده گزینه که صدای محیط مورد نظر شما را شروع کند را فعال کنید توسط فلش سفید نمایش داده شده است اگر می خواهید صدای شما ارسال شود باید فلش سیاه را فعال کنید.

بهترین دوربین لامپی

برای تشخیص بهترین دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه کار سختی در پیش ندارید. کافیست عبارت خذید دوربین ۳۶۰ درجه را در گوگل سرچ کرده و ۱۰ نتیجه ی اول را بررسی کنید. از میان کلیه شرکت ها آن دوربینی را انتخاب کنید که ویژگی ها مثبت بیشتر و متمایز با انواع دیگر داشته باشد. البته یک پیشنهاد بهتر نیز برایتان دارم. این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

سوالات متداول

۱- کاربرد دوربین لامپی چیست؟

این دوربین اغلب در محیط های داخلی مانند شرکت، خانه و… و محیط های سربسته مناسب است. در اصل میتوان گفت که دوربین مداربسته چشم ماهی برای کاربرد امنیتی زیاد مناسب نیست و بیشتر کاربرد نظارتی دارد.

۲- آیا تصاویر دوربین لامپـی قابل انتقال است؟

در صورت وجود مودم اینترنت وای فای در محل نصب دوربین لامپی کلیه تصاویر دوربین قابل انتقال است و میتوانیم تصاویر را به طور آنلاین یا تصاویر ضبط شده  روی تلفن همراه خود مشاهده کنیم.

۳-نصب دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه چگونه است؟

دوربین لامپی ساده ترین نصب را دارد. نیاز به انجام هیچ کار خاصی نیست و تنها کافیست تا دوربین خود را به سرپیچ چراغ ببندید.  البته این نصب فیزیکی دوربین است و بعد از آن برای راه اندازی دوربین نیاز به تنظیمات نرم افزاری نیز وجود دارد.

۴- مدت زمان ضبط تصاویر در دوربین ۳۶۰ درجه چه قدر است؟

دوربین لامپی تا ۶۴ گیگابایت رم را ساپورت میکند که در صورت استفاده از آن میتوان تصاویر را تا ۲۱  روز ذخیره کرد

منبع: negaco.com

فروش دوربین مداربسته

 اگر به دنبال سرچ کلیدواژه فروش دوربین مداربسته وارد این صفحه شدید بهتون تبریک میگم قراره تو این مطلب به بررسی نکاتی بپردازیم که هنگام فروش دوربین مداربسته بسیار ضروری است پس با ما همراه باشید.

نکات مهم در فروش دوربین مدار بسته 

فروش دوربین مداربسته بیشتر از هر چیزی به نیازهای شما بستگی دارد. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که چه نوع دوربین مداربسته‌ای می‌خواهید. این دوربین‌ها به دو دسته‌ی دوربین‌های انالوگ و دوربین‌های تحت شبکه که تصویر دیجیتالی ضبط می‌کنند تقسیم می‌شوند. دوربین‌های تحت شبکه تصاویر را به‌صورت بی‌سیم یا وایرلس منتقل می‌کنند و شما در ادامه می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید. همچنین هنگام انتخاب فروش دوربین مدار بسته باید نقشه‌ی محیط را در نظر بگیرید و سیم کشی ها را به یک حرفه‌ای آموزش‌دیده بسپارید.
 مکان نصب فروش دوربین مداربسته هم در انتخاب دوربین بسیار مهم است. برای محیط‌های بیرونی که ممکن است دوربین در معرض باد و باران باشد باید دستگاهی را انتخاب کنید که تا حد خوبی ضدآب باشد و پوشش هم داشته باشد. مدل‌های لامپی می‌توانند برای محیط‌هایی که نیاز به دید 360 درجه دارید مناسب باشند و مدل‌های استوانه‌ای هم برای زاویه دیدهای محدود مناسب‌اند. انواع دوربین مداربسته‌ی بسیار کوچک هم وجود دارند که برای مصارف خاص و با کسب مجوزهای لازم قابل‌استفاده هستند. اندازه‌ی لنز هم در برد دوربین کاملاً مؤثر است و قابلیت دید در شب یکی از قابلیت‌های مهم دوربین‌هاست که متناسب با محیط باید به آن توجه کنید. همچنین می‌توانید یک فروش دوربین مدار بسته‌ رم خور یا سیم کارت خور برای دسترسی به امکانات بیشتر تهیه کنید. بسیاری از دوربین‌های مداربسته‌ی امروزی قابلیت هشدار هم دارند.


برندهای معتبر فروش دوربین مداربسته 


شرکت‌های زیادی در ایران و سراسر جهان انواع دوربین مداربسته را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. از میان این شرکت‌ها می‌توان به داهوا، شیائومی، پاناسونیک، دی - لینک، هایک ویژن و تکنوتل اشاره کرد.

منبع: https://sarasadr.niloblog.com/

دوربین جاسوسی

 

دوربین جاسوسی کنترل از راه دور 

دوربین جاسوسی کنترل از راه دور دوربین‌های کوچکی هستند که برای مسائل امنیتی و پیشگیری از سرقت ها مورد استفاده قرار میگیرند. این دوربین های کوچک را میتوان به راحتی در منزل و یا وسایل نقلیه مخفی کرد و بدون اینکه کسی از وجود آن مطلع شود، رفت و آمد های مشکوک را به وسیله این دوربین جاسوسی کنترل از راه دور کنترل کرد. البته لازم به ذکر است که دوربین‌های کوچک کنترل دار در موارد و عمل‌های پزشکی مانند آندوسکوپی نیز کاربرد دارند. چرا که در برخی از عمل های جراحی، پزشک نیازمند این است که، قسمت‌های داخلی بدن بیمار را از طریق مانیتورهای بزرگ مشاهده و بررسی کنند که بدین منظور از دوربین های کوچک استفاده میکنند.

البته دوربین های کوچک که آنها را به نام دوربین جاسوسی کنترل از راه دور نیز یاد میشود، در تحقیقات علمی نیز مورد استفاده قرار میگیرند. محققان و دانشمندان در ساخت ربات‌ها، تحقیقات علمی و پزشکی از دوربین‌های کنترل دار استفاده می‌کنند. البته از دیگر موارد مصرف دوربین های کوچک  میتوان به مراقبت از فرزندان و سالمندان نیز اشاره کرد. با نصب دوربین جاسوسی کنترل از راه دور در اتاق سالمندان و یا فرزندانتان می‌توانید به راحتی با مشاهده آن‌ها نیازهایشان را برطرف کنید.

اصلی ترین کاربرد دوربین جاسوسی

دوربین جاسوسی کنترل از راه دور

همانطور که از نام دوربین مشخص است از این دوربین ها برای کار های جاسوسی و به صورت مخفیانه استفاده می کنند به اندازه ریز و کوچک می‌باشد که قابل دیدن نیست و معمولاً در داخل وسایلی نصب می کنند که کسی نتواند به آنها شک کند و تصاویر را به خوبی ثبت و ضبط می نماید در ادامه قصد داریم شما را با دوربین های مداربسته جاسوسی یا مخفی آشنا کنیم.
دوربین های مداربسته مخفی دارای انواع متنوع می باشند که استقبال زیادی از آن می شود و قیمت این دوربین ها نیز بسیار ارزان می باشند ولی توجه داشته باشید که شما به هیچ عنوان بدون مجوز نمی توانید این دوربین های مدار بسته جاسوسی را خریداری نمایید برای استفاده از این دوربین های مدار بسته معمولاً در داخل خودکار یا جای دستمال کاغذی، جیب یا عروسک و غیره نصب می کنند که هیچ گونه افرادی نمی توانند به صورت عادی به آن دید داشته باشد.

انواع دوربین جاسوسی کنترل از راه دور

دوربین جاسوسی  کنترل از راه دور در ۲ نوع دوربین مداربسته سیمی یا دوربین مداربسته بی سیم تولید و به بازار عرضه می‌شود که معمولاً در دوربین های مداربسته سیمی از یک کابل استفاده کرده که تصاویر را نشان می‌دهند ولی دوربین های مداربسته بی سیم به هیچگونه کابلی نیاز نیست و شما می توانید تصاویر و فیلم های ضبط شده را بر روی دستگاه هایی که صفحه نمایش دارند مشاهده کنید برای این کار شما نیاز به تجهیزات شبکه خاص و پیچیده ای ندارید.
در نظر داشته باشید که دوربین های مدار بسته جاسوسی یا مخفی ممکن است دارای قابلیت کنترل از راه دور باشند و همچنین شما می توانید صدا را ضبط کنید.

تنوع دوربین های مداربسته جاسوسی یا مخفی

دوربین جاسوسی کنترل از راه دور

تنوع دوربین های مداربسته جاسوسی یا مخفی در چیست

دوربین های جاسوسی سوزنی

یکی از پرکاربرد ترین و مهم ترین دوربین های مدار بسته مخفی دوربین های سوزنی می باشند که توجه کنید در بازار شما می توانید این دوربین ها را به نام مینیاتوری نیز بشناسید و معمولاً این دوربین ها دارای یک لنز بسیار کوچک می باشند که شما توسط آن می توانید تصاویر را مدیریت کنید تنها عیبی که دوربین جاسوسی کنترل از راه دور دارند نمی‌توان در شب از این دوربین مداربسته جاسوسی استفاده کرد چرا که برای این که تصاویر با کیفیت داشته باشید باید نور محیط بیشتر باشد معمولا زاویه دید دوربین های سوزنی ۶۹ درجه می باشد.

دوربین های مداربسته بند انگشتی

این دوربین های مدار بسته از کیفیت تاثیر بالایی برخوردارند که سایز کوچکی دارند و همچنین با استفاده از پایه کوچکی که دارد شما می توانید در هر مکانی که خواستید نصب کنید.

دوربین های جاسوسی مینیاتوری معمولی

دوربین جاسوسی کنترل از راه دور

این دوربین ها معمولا از طراحی ساده برخوردارند که شما برای کار های پیچیده نمی توانید از این دوربین های جاسوسی استفاده کنید و دارای قیمت ارزان می باشند و کیفیت تصویر بالایی را دارند و یکی دیگر از مزایای این دوربین ها این است که شما می توانید دوربین های جاسوسی مینیاتوری معمولی را به راحتی جاسازی کنید.

دوربین های جاسوسی آینه ای

این دوربین کوچک کنترل از راه دور معمولاً در داخل یک آینه که به شکل محدب می‌باشد قرار می گیرند و باید در جایی نصب شود که نور مناسبی داشته باشد چرا که اگر نور محیط کافی نباشد ممکن است کیفیت تصویربرداری کمتر باشد.

دوربین های جاسوسی مینیاتوری پین هول

یکی دیگر از انواع دوربین های مداربسته مینیاتوری دوربین پین هول می باشد که معمولا لنز این دوربین ها در داخل یک دایره کوچک قرار می گیرد و شما می توانید تصاویر را کنترل کنید یکی از محبوب ترین دوربین های مداربسته جاسوسی دوربین مینیاتوری پین هول می باشد چرا که از کیفیت بالایی برخوردار است و کارایی بالایی را نیز دارد.

منبع: negaco.com

دوربین مداربسته صنعتی

 در دوربین های مداربسته از لنز به صورت جداگانه استفاده می کند که این یکی از ویژگی های دوربین های مداربسته باکس یا دوربین مداربسته صنعتی می باشد وجود لنز خارجی در این دوربین‌های مداربسته باعث می شود تا کیفیت تصاویر مناسب تر و بهتر از دوربین های مداربسته دیگر باشد معمولاً در کاربرد های تخصصی تر از دوربین های مداربسته صنعتی استفاده می کنند زمانی که شما نیاز به تصویر برداری در زاویه بسیار بسته در کاربردهای خاصی داشته باشید می توانید از این دوربین های مداربسته box استفاده کنید اما توجه کنید که دوربین های باکس قابلیت ضد آب بودن را ندارد و هم چنین شما اگر برای محیط های خارجی از این دوربین استفاده کنید باید حتماً از کاور محافظ برای پوشش دوربین استفاده کنید توجه داشته باشید که دوربین های مداربسته box معمولاً از جنس پلاستیک یا فایبر گلاس تولید و به بازار عرضه می شوند.

دوربین صنعتی چیست ؟

دوربین صنعتی

همانطور که پیشتر نیز گفتیم، دوربین صنعتی یا باکس به دوربین هایی با بدنه معمولا مستطیلی شکل فلزی یا پلاستیکی میگویند که امکان نصب انواع لنز خارجی را دارد و به کمک آن می توان فاصله کانونی مناسب در محیط نصب دوربین مدار بسته را در اختیار داشت. اغلب دوربین های صنعتی متاسفانه فاقد تکنولوژی IR (دید در شب) هستند اما در محیط های کم نور تصویر مناسب تری نسبت به دوربین های عادی نشان میدهند. البته این راهم در نظر داشته باشید که برخی، هر دوربین مداربسته ای که مقاومت بالایی داشته باشد را دوربین مداربسته صنعتی مینامند. پس با توجه به مقاومت بسیار بالای دوربین های مدار بسته بولت دربرابر شرایط نامناسب جوی از جمله گرد و غبار یا رطوبت عده ای، از این نوع دوربین ها به نام دوربین مدار بسته صنعتی نام می برند.  دوربین مداربسته صنعتی در محیط های بیرونی، درون کاور و پایه های صندوقی IP66 در ارتفاع 2/80 تا 4 متری از سطح زمین قرار میگیرند.

کاربرد دوربین مداربسته صنعتی

از ممتاز ترین امکانات و مزایای دوربین مداربسته صنعتی این است که خاطر مقاومت بالا از آن میتوان در تمامی محیط های صنعتی، کارخانه ها و … استفاده کرد. البته به این نکته باید توجه کنید که این دوربین ها را می توان در هر محیطی با توجه به نوع استفاده نصب کرد.

ویژگی دید در شب در دوربین های صنعتی

دید در شب دوربین صنعتی

 

معمولاً برای محیط هایی که نور کافی ندارند در شب شما می توانید از دوربین های مداربسته باکس استفاده کنید چرا که از دید خوبی در شب برخوردار هستند.

لنز دوربین های مداربسته صنعتی (باکس)

توجه داشته باشید دوربین های مداربسته باکس معمولاً فاقد لنز بوده و شما باید لنز خارجی برای آن تهیه نمایید که در انتخاب لنز باید نوع پایه لنز و همچنین میزان رزولوشن را در نظر داشته باشید.

لنز هایی که در بازار وجود دارند برای اتصال به دوربین های مداربسته معمولاً دارای قسمتی می باشند که پایه های آن هستند پایه لنز دوربین معمولی در دو مدل C و CS تولید و به بازار عرضه می شود که شما باید در هنگام خرید به نوع آن دقت نمایید.
یکی دیگر از عواملی که برای انتخاب لنز های رنگی دوربین های مداربسته box اهمیت دارد میزان رزولوشن می باشد که این میزان بر اساس ساعت مشخص می باشد شما می توانید برای دوربین مگا پیکسل از کیفیت تصاویر مگا پیکسل مناسب دوربین های مداربسته باکس استفاده کنید.

مزیت لنز خارجی

لنز دوربین صنعتی

یکی از مزیت های مهم لنز خارجی برای دوربین های مداربسته باکس قدرت انتخاب بیشتری برای انواع لنز با زوایای دید مختلفی خواهید داشت در هنگام خرید و انتخاب لنز باید نهایت دقت خود را به کار ببرید.

تفاوت دوربین مداربسته صنعتی (باکس) با دوربین های مداربسته دیگر

یکی از تفاوت دوربین های باکس امکان نصب لنز خارجی می باشد که در هیچ نوع دوربین‌مداربسته دیگری این امکان وجود ندارد همچنین از دوربین های باکس به صورت محدودتر و در کاربرد های خاصی می توان استفاده کرد توجه داشته باشید که دوربین های مدار بسته باکس قابلیت دید در شب ندارند و هم چنین در مقابل گرد و غبار نیز مقاومت ندارد یکی دیگر از تفاوت دوربین های مداربسته باکس یا صنعتی احتیاج به پایه برای لنز خارجی می باشد و همچنین کیفیت تصویر در دوربین های مداربسته باعث بسیار بالاتر از سایر دوربین های مداربسته می باشد هنگام نصب دوربین های مداربسته باکس حتماً از فضای استفاده کنید که موجب پوشش باشد و همچنین جهت ضربه پذیری و ایجاد تغییر در جهت دید دوربین مدار بسته باکس را حتماً بررسی کنید.

توجه داشته باشید که دوربین های باکس یا همان دوربین های مداربسته صنعتی فاقد تکنولوژی دید در شب هستند اما در نظر داشته باشید که این دوربین های مداربسته تصاویر مناسب و با کیفیتی را در محیط‌های کم نور برای شما ثبت و ارسال می کند.
در این مذهب ویژگی ها و کاربردها برای دوربین های مداربسته باکس یا دوربین مداربسته صنعتی ذکر شد تا شما بتوانید با این دوربین های مداربسته پرکاربرد آشنا شده و در هنگام خریداری بتوانید ویژگی‌های آن را در نظر داشته باشید.

دوربین های مدار بسته برای حفاظت از منزل و محیط کاری اهمیت بالایی دارد اما در نظر داشته باشید که باید با توجه به کاربرد هایی که مد نظر شماست می توانید دوربین مداربسته مناسبی را انتخاب کنید که هم از دید مناسبی برخوردار باشد و هم پاسخگوی نیازهای شما مصرف کنندگان باشد شما می توانید در زمان خرید از راهنمایی و کمک کارشناسان و مشاوران ما بهره مند شوید راه های ارتباطی با کارشناسان را برای شما در سایت قرار داده ایم.

نگهداری از دوربین مداربسته صنعتی

محافظ دوربین صنعتی

 

در محیط‌هایی بیرونی که احتمال خوردگی، رطوبت و دمای خیلی بالا و دمای خیلی پایین را میدهید، باید از باکس‌های محافظ دوربین مداربسته صنعتی استفاده کنید. بدین صورت که، دوربین صنعتی شما در یک باکس دیگر قرار می‌گیرد. مثلا در کارخانه های تولید مدارد غذایی که بخار آب و بخار روغن ه دورین مداربسته شما آسیب میرساند استفاده از باکس های نگهدارنده ه شدت توصیه میشود. درانتخاب طرح ونوع پوشش محافظ باید درنظر داشته باشید که پوشش شما باید به گونه ای باشد که به راحتی توانید از توانایی های لنز دوربین خود استفاده کنید.

نکاتی که قبل از خرید دوربین مداربسته صنعتی باید بدانید

اولین نکته ای که هنگام خرید دوربین مداربسته صنعتی خود باید حتما در نظر بگیرید، این است که دوربین مداربسته باکس زاویه دید بسیارمحدودی دارد پس این را در نظر داشته باشید که بعد از نصب این دوربین تنها میتواند زوایای خاصی را به شما نشان دهد.

دومین مورد این است که دوربین مداربسته صنعتی بدون لنز به فروش می رسند که مشتریان بتوانند با در نظر گرفتن نیاز خود لنز مورد نیاز را تهیه کند. این دوربین ها با استفاده از لنز خارجی می توانند دقیق ترعمل کنند و تصاویری با دقت بالاتر در اختیار شما قرار دهند.

منبع: نظارت گستر ایمن

دوربین مداربسته لامپی

 

مزایای دوربین مداربسته ip

دوربین مداربسته ip

۱ ) پایان آنالوگ و ورود به دوران شبکه

با تولید دوربین های تحت شبکه تقریبا میتوان گفت، تولید دوربین های آنالوگ منسوخ شده و هیچ تکنولوژی و ایده ی جدیدی در دنیای آنالوگ وجود ندارد. استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه و NVR با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب آن می تواند یک جایگزین مناسب برای سیستم مدار بسته آنالوگ باشد.

۲ ) نصب آسان

از دیگر مزایای دوربین مداربسته ip میتوان به نصب و راه اندازی ساده آن اشاره کرد. چرا که نصاب های سیستم های نظارتی در کسری از ثانیه میتوانند این دوربین ها را نصب کنند و هم خود شخص بدون نیاز به نصاب و با تنها مطالعه کاتالوگ میتواند دوربین مدار بسته تحت شبکه خود را نصب کند.

۳ ) کیفیت بالای تصویر 

دوربین تحت شبکه نسبت به دوربین آنالوگ از کیفیت تصویر بسیار بالاتری برخوردار است . کاربران می توانند به راحتی تصاویر ضبط شده را چندین بار زوم کرده و صحنه مورد نظر را با جزئیات بالاتری مشاهده کنند .

۴ ) صرفه اقتصادی 

بسیاری از افراد به غلط فکر میکنند قیمت تجهیزات دوربین مداربسته ip نسبت به سیستم آنالوگ گران تر است. درسته که قیمت دستگاه DVR از دستگاه NVR کمتر است اما واقعیت این است که بخاطر حجم بالای امکانات سیستم مدار بسته تحت شبکه که ضبط تصویر دوربین مدار بسته تنها یکی از آنهاست، برای مشتریان بسیار بصرفه تر از سیستم آنالوگ است. زاویه دید یک دوربین مداربسته IP به اندازه دو یا سه دوربین آنالوگ است.

5 ) منبع تغذیه دوربین مدار بسته ip

دوربین تحت شبکه را می توان توسط سوئیچ شبکه POE روشن کرد. POE مخفف Power Over Ethernet است . این سوئیچ ها می توانند از طریق کابل شبکه ، دوربین IP را تغذیه کنند .

۶ ) کنترل بهتر 

یکی از مهمترین مزایای دوربین مدار بسته IP ، امکان مشاهده و کنترل تصویر دوربین از هر نقطه ای در جهان است . شما میتوانید از طریق تلفن همراه خود در هر نقطه ای از این کره خاکی که بودید تصاویر دوربین مداربسته ip خود را با استفاده از پهنای باند محدود منتقل کرد.

معایب دوربین مداربسته تحت ip

  • نمایش تصاویر در سرور های خود به طور اختصاصی
  • قابلیت هک شدن به دلیل قرار دادن اطلاعات در شبکه عمومی

اجزای دوربین مدار بسته ip

  • اجزای دوربین مداربسته ip عبارتند از:
  • دوربین ip
  • دستگاه ضبط تصویر یا NVR
  • هارد دیسک
  • منبع تغذیه دوربین
  • سوئیچ شبکه
  • کابل شبکه
  • کابل برق
  • اتصالات شبکه و برق

لنز دوربین مداربسته ip

لنز دوربین مداربسته ip

 

لنز دوربین مداربسته ip در دوصورت ثابت و متغییر در بازار موجود هستند که هر دوربین تحت شبکه یا لنز ثابت دارد یا لنز متغییر.

ویژگی لنز ثابت:

  1. فاصله کانونی ثابت(هرچقدر فاصله کانونی کمتر باشد زاویه دید بیشتر است)
  2. زاویه دید ۷۰ درجه 

ویژگی لنز متغیر یا وریفوکال:

  1. فاصله کانونی قابل تغییر دارند 
  2. زاویه دوربینقابل تنظیم

انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه

دوربین مداربسته تحت شبکه به چهار گروه اصلی تقسیم می شوند:

1- دوربین مداربسته ip دام (Dome)

دوربین کنترل از راه دور

دوربین های دام، گنبدی شکل بوده و معمولا بر روی سقف و کنج دیوار نصب می شوند. مهم ترین ویژگی دوربین دام ابعاد کوچک و زاویه دید گسترده آن است، چرا که میتوان بدون جلب توجه محیط را زیر نظر داشت.

2- دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome)

دوربین مداربسته اسپید دام

دوربین مداربسته ip اسپید دام همان نسخه پیشرفته تر دوربین دام است که قابلیت چرخش به طرفین را دارد و از این رو به آن دوربین گردان نیز میگویند. این دوربین ها میتوانند تصاویر را 12 برابر بزرگتر از حد معمولشان نشان دهند و هیچ نقطه ی کوری ندارند. دوربین های اسپید دام ip بر خلاف نسخه های آنالوگ آن نیازی به کابل های انتقال سیگنال ندارند.

3-دوربین مداربسته ip بولت (Bullet)

دوربین مداربسته بولت

دوربین بولت ظاهری استوانه ای دارد و برای استفاده در فضاهای باز و بیرونی و مناسب است. این دوربین ها را معمولا بر روی دیوارها، میله ها و پایه ها در فضای آزاد نصب میکنند. اگر از دوربین مداربسته ip بولت استفاده میکنید برای جلوگیری از آسیب و خرابی آن حتما از روپوش فلزی استفاده کنید.

4-دوربین مداربسته تحت شبکه صنعتی (Box)

دوربین مداربسته ip باکس
نوع خاصی از دوربین های باکس که در مقاله دوربین مداربسته صنعتی کاملا راجع به آن صحبت کردیم، ip هستند. دوربین مداربسته باکس از آنجایی که لنز ندارد، عمدتا زمانی استفاده می شود که نیاز به یک دوربین ویژه با قابلیت های اختصاصی داشته باشید. بر روی دوربین مداربسته ip جعبه ای می توان انواع لنز دید در شب، مادون قرمز، حساس به گرما و غیره با توجه به نیاز کاربر نصب نمود.

منبع: negaco.com

دوربین مداربسته لامپی

 

مشخصات دوربین های مداربسته لامپی.

این دوربین های مدار بسته از بدنه پلاستیکی برخوردارند که در برابر ضربات ضعیف مقاوم می باشد.
دیگر مشخصات این دوربین های مدار بسته این است که امکان انتقال تصویر بر روی موبایل یا تبلت های ios و اندروید می باشد
همچنین دوربین های مداربسته از حافظه میکرو اس دی تا ۶۴ گیگابایت پشتیبانی می کند.
یکی از مشخصات برتر دوربین های مداربسته لامپی دارا بودن لنز ۳۶۰ درجه با کیفیت ۲ مگاپیکسل می باشد که می تواند محیط را به طور کامل پوشش دهد
تصاویری که بر روی حافظه ۶۴ گیگابایت دوربین مداربسته لامپی ذخیره می شود تا یک هفته ذخیره شده و پس از آن به صورت اتوماتیک دوربین حافظه را پاک میکند.
شما می توانید تصاویری که در دوربین مداربسته لامپی ذخیره شده است و برای موبایل مشاهده کنید بدون اینکه حافظه میکرو اس دی را از دوربین مداربسته خارج کنید.
مشخصه بعدی برتر دوربین های مداربسته لامپی قابلیت مکالمه بسیار مناسبی می باشد که این دوربین ها از آن برخوردارند.

همچنین نصب و فعال سازی دوربین های لامپی بسیار راحت بوده و هر فردی می تواند به راحتی این دوربین ها را نصب و از آن استفاده نمایید

معرفی دوربین لامپی

دوربین لامپی

همانطور که حتما از اسم آن برایتان قابل حدس هست، دوربین لامپی نوعی از دوربین مداربسته است که شکل ظاهری آن شبیه لامپ میماند و تشخیص آن از لامپ کار چندان ساده ای نیست. از این رو از این دوربین ها به عنوان دوربین جاسوسی نیز استفاده میشود. چشمی دوربین‌ لامپی ساز و کاری شبیه چشم ماهی دارند از این رو به آن دوربیـن مداربسته چشم ماهی هم گفته می‌شود. از طرفی به دلیل زاویه دید آن که شامل ۳۶۰ درجه میباشد دوربین ۳۶۰ درجه هم خوانده میشود. از مثبت ترین امکانات دوربیـن ۳۶۰ درجه این است که، نیاز به آداپتور نداشته و مستقیما به واسطه سرپیچ لامپ از برق شهری تغذیه میکنند. این دوربین بخاطر شکل ظاهری خود توجه کسی را به خود جلب نکرده و انتخاب مناسبی برای افرادی است که میخواهند وجود سیستم نظارتی خود را از دید دیگران مخفی کنند و همین امر موجب شده تا عده ای آن را نوعی از دوربین جاسوسی بخوانند.

نصب دوربین لامپی

تمام افرادی که به دنبال خرید دوربین مداربسته هستند شاید اصلی ترین دغدغه ای که دارند نصب آن است و خوشبختانه دوربین ۳۶۰ درجه از این حیث کاملا خیال خریداران خود را راحت کرده است. برای نصب دوربین لامپی تنها کاری که نیاز است انجام دهید، این است که آن را مانند یک لامـــپ معمولی به سرپیچ متصل نمایید . به همین سادگی نصب فیزیکی دوربین شما تمام میشود. اکنون تنها تنظیمات و راه اندازی نرم افزار دوربین میماند که آنهم اصلا کار دشواری نیست. همین نصب آسان دوربین چشم ماهی یکی از عوامل به شدت تاثیرگذار در محبوبیت این مدل شده است.

ویژگی دوربین مداربسته لامپـی

دوربین لامپی که به آن دوربیـن مداربسته چشم ماهی یا  ۳۶۰ درجه هم میگویند امکانات و ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد که در ادامه به بررسی و معرفی برخی از آنها میپردازیم.

  • پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD بدون نیاز به دستگاه DVR یا NVR
  • ذخیره و نگه داری فیلم و صدا در حافظه خود به مدت ۲۰ روز
  • دارای اسپیکر و میکروفن داخلی جهت ارتباط دو طرفه
  • امکان مشاهده تصاویر بدون نیاز به اینترنت از طریق hotspot
  • انتقال تصویر با کیفیت Full HD
  • امکان تفکیک دقیق رنگ
  • وضوح کامل تصویر حتی در تاریکی مطلق(دید در شب)
  • امکان زوم دیجیتال ۴x
  • امکان دریافت هشدار به محض تشخیص صدا
  • امکان تعریف زمانبندی برای ضبط تصاویر
  • نمایش حجم کلی کارت حافظه و حجم باقی مانده
  • نمایش فایل های ضبط شده بر روی کارت حافظه ی داخل دوربین
  • امکان مشاهده تصاویر یک دوربین توسط ۵ نفر دیگر بصورت ادمین
  • امکان گرفتن عکس و فیلم و ذخیره بر روی موبایل
  • دارای اپلیکیشن های اندروید ios
  • قابلیت نصب سریع و آسان در سرپیچ لامپ

مزایا ی دوربین مداربسته لامپی

دوربین لامپی

۱-قیمت دوربین لامپی بسیار مقرون به صرفه است

۲-نصب دوربین مداربسته جاسوسی بسیار ساده است

۳-قالبلیت انتقال صدا دوطرفه دارد

۴-دوربین چشم ماهی قابلیت اتصال به اینترنت دارد

۵-میتوان از دوربین مدار بسته چشم ماهی به صورت نامحصوص استفاده کرد

۶-تصویر ۳۶۰ درجه میدهد

معایب دوربین لامپی

1-دوربین مدار بسته 360 درجه قابلیت اتصال به dvr ندارد.

۲-دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه قابلیت نصب در محیط بیرونی ندارد.

۳-دوربین لامپی ضدآب و گرد و غبار نیست.

۴-دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه قابلیت گردشی ندارد.

انتقال تصویر دوربین لامپی

دوربین های مدار بسته چشم ماهی در صورتی که به اینترنت مودم متصل باشند امکان انتقال تصویر به راه دور را دارند و میتوان از آنها تحت عنوان دوربین مداربسته کنترل از راه دور استفاده نمود. برای این منظور کافیست یک نرم افزار خاص در تلفن همراه و یا کامپیوتر شخصی خود نصب کرده و گیرنده(تلفن شخصی) و فرستنده ی(دوربین چشم ماهی) شما هر دو به اینترنت وصل باشند آنگاه انتقال تصویر به سادگی انجام میشود.

انتقال تصویر دوربین های ۳۶۰ درجه بسیار ساده است

منبع: negaco.com

دوربین مداربسته داهوا

 دوربین مداربسته داهوا یک برند بسیار پرطرفدار دوربین مداربسته است و با اینکه رقبای زیادی اقدام به تولید انواع سیستم های نظارتی میکنند اما همچنان بدون رقیب بازار را دست گرفته و پرچمدار است. دوربین مدار بسته داهوا با قیمت های متنوع ای در بازار عرضه میشود و طرفداران زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد این دوربین پرطرفدار یعنی دوربین مداربسته داهوا بیشتر صحبت کنیم.

کمپانی داهوا ارائه دهنده انواع دوربین مدار بسته داهوا را می توان به عنوان یکی از بزگترین تولید کنندگان دوربین های مداربسته درسراسر جهان نام برد . این شرکت توانسته است به واسطه کیفیت بالای خود فروش بالایی را توسط نمایندگی داهوا در سرتاسر جهان کسب نماید .

قیمت دوربین مداربسته داهوا

باتوجه به اینکه دوربین مداربسته داهوا از نظر تنواع در ویژگی ها و امکاناتش بسیار متنوع است، بی شک از نظر رنج قیمتی هم بسیار متنوع است لذا برای محاسبه دقیق قیمت دوربین مداربسته داهوا ابتدا باید مشخص شود که چه دوربینی با چه امکاناتی نیاز دارید. بعضی ها دوربین را برای کارخانه خود میخواهند، برخی دیگر برای فضای باز باغشان میخواهند و عده ای دیگر دید در شب برایشان خیلی مهم است و صدها مورد دیگر که همگی در تعین قیمت نهایی دوربین مداربسته داهوا تاثیرگذار هستند. از این رو قبل از خرید هر دوربینی با هر قیمتی ابتدا پیشنهاد میکنیم، با کارشناسان فروش در ارتباط بوده و اماکانات مدنظرتان را به طور کامل شرح داده تا مناسب ترین قیمت دوربین مداربسته داهوا را با توجه به نیازتان بگیرید.

از کجا دوربین مداربسته داهوا بخریم؟

عبدالرضا حکیمی

شرکت های زیادی در ایران اقدام به فروش دوربین مدار بسته داهوا میکنند که در این میان نظارت گستر ایمن با مدیریت، مهندس عبدالرضا حکیمی پرچمدار است. چرا که این شرکت با بیش از 20 سال سابقه ی درخشان اقدام به تولید و عرضه ی انواع سیستم های نظارتی هوشمند میکند. عبدالرضا حکیمی موسس نظارت گستر ایمن این شرکت را در سال 1381در پاسخ به نیاز های بازار نظارتی تاسیس کرد.

اکنون بعد از گذشت ٢٠ سال نظارت‌گستر از یک شرکت اجاره‌ای کوچک به هلدینگی با چندین زیر مجموعه تبدیل شده است. برند نظارت‌گستر موفق شده است تا با ارائه گسترده‌ای از محصولات، با‌کیفیتی مطابق با استاندارد‌های جهانی به تمامی نیاز‌های بازار نظارتی و حفاظتی در هر سطحی اعم از صنعتی، نظامی، اداری، خانگی و… پاسخی شایسته داده و با ارائه خدمات بی‌مثال خود همانند تعمیرات و… رضایت مصرف‌کنندگان را در هر ضمینه‌ای جذب کند. اقدامات زیر تنها گوشه‌ای از میوه‌ی درخت تلاش و پشتکار مهندس حکیمی در این سال‌ها است.

  • شرکت در نمایشگاه بین‌المللیIntersec در چندین سال متوالی
  • برگزاری سالانه‌ی همایش‌های گسترده‌ی داخلی در راستای حمایت از نمایندگان و مصرف‌کنندگان محصولات خود.
  • عضو اتاق بازارگانی ایران فرانسه
  • ارائه محصولات تحت لیسانس uk
  • و…

درد مفصل

درد مفصل برایتان طاقت فرسا شده است؟ تا کنون به دکترهای متخصص زیادی مراجع کرده اما چاره ی درد خود را نیافته اید؟ آیا در جوانی گرفتار درد مفصل شده اید؟ به دنبال سرچ درمانی برای درد مفصل در اینترنت وارد این صفحه شده اید؟ حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید؟

مفاصل چگونه کار می کنند؟

مَفصَل که به آن در زبان فارسی بندگاه نیز میگویند، محلی است که موجب اتصال استخوان ها با هم میشود. مفاصل میتواند دو و یا چند استخوان مجاور یکدیگر را به همدیگر متصل کنند تا حرکت استخوان ها در کنار یکدیگر را راحت تر کنند.  که به آن دستگاه مفصلی (به انگلیسی: Articular system) هم گفته می‌شود. مفصل ها بر اساس عملکرد و کارایی که دارند به چند دسته تقسیم میشوند. مفصل ها نقش بسیار حیاتی و مهمی را در بدن انسان ایفا میکنند به گونه ای که اگر آنها نباشند شخص قادر به انجام هیچ گونه حرکتی هرچند جزئی نیست. اجازه دهید موضوع را با یک مثال برایتان شرح دهم. مثلا اگر مفاصل نبودند یک وزنه بردار توانایی بلند کردن وزنه ها را نداشت و یا یک دونده توان دویدن حتی برای ثانیه ای را نداشت چه برسد به استقامت هنگام دویدن در بازه های زمانی طولانی.در مورد شیوه ی عملکرد مفاصل باید عنوان کنیم که مفصل ها به سه دسته تقسیم میشوند:

  • مفاصلی که بسیار حرکت میکنند. مانند مفاصل آرنج، زانو، مچ پا و … که استخوان هایی که توسط این مفاصل به هم متصل شده اند حرکت زیادی دارند.
  • مفصل‌هایی که حرکت مختصری دارند مانند ستون فقرات
  • مفاصلی که غیر متحرک هستند. مانند مفاصل جمجمه

درد مفصل از آن دسته از دردها است که فارغ از هر سن و سالی که داشته باشید میتواند شما را درگیر کنی. به طور مثال شخی بخاطر سن بالا مفاصل ستون فقراتش درد میگیرد و فردی دیگر بخاطر ورزش های سنگینی که میکند مفاصل زانوهایش دردناک است و ممکن است فاصله ی سنی بین این دو شخص که درد مشابه ای را تجربه میکنند چیزی بیش از دو دهه نیز باشد. درد مفاصل اگر به موقع درمان نشود می تواند اختلالات جدی و غیر قابل جبرانی در روند زندگی بیمار به وجود آور. اما اینکه چه چیزی میشود و چه اتفاقی می افتد که درد مفصل به سراغ کسی می آید موضوعی بسیار پیچیده است چرا که برای درد مفاصل علل بسیاری ثبت شده است که هر کدام از این علل علامت یا رشته ای از علائم خاص دارند که در بیشتر مواقع تنها با مراجعه به پزشک قابل تشخیص هستند و بعد از تشخیص علت درد درمان ویژه ی آن دلیل تجویز میشود. شاید با خواندن چند سطر قبلی حسابی ترسیده باشید و پیش خودتان فکر کنید اکنون که دلایل تا این حد پیچیده اند شاید خطر جدی ای تهدیدتان میکند اما نکته ی نوید بخش درمورد دردهای مفصلی این است که در اکثر مواقع عللی که منجر به درد مفـــصل میشوند کم خطر بوده و به سادگی قابل درمان هستند. البته فراموش نکنید که گفتیم اکثر مواقع و این به این معنا است که گاهی علت های جدی و خطرناکی باعث به وجود آمدن دردهای مفصلی میشوند که روند درمان طولانی تری را میطلبند و مشکلات جدی ای را برای فرد به همراه دارند. در این مقاله از سری مقالات علمی گروه داروسازی دایان فارما برآنیم تا به بررسی جامع درد مفصل و علل و راهکارهای درمانی آن بپردازیم.

 

درد مفصل چیست؟

درد مفصل یعنی روی هر کدام از مفاصل خود احساس درد و ناراحتی کنید. درد مفصل می تواند با ورم و التهاب نیز هم همراه باشد. حتی گاهی نیز ممکن است یکی از مفاصل درد بگیرد و همزمان مفاصل مختلف دیگری نیز درگیر شوند. درد مفاصل معمولا علل مختلفی دارند البته در عموم مواقع صدمات فیزیکی مانند تصاوف و یا شکستگی استخوان ها منجر به درد مفصل میشوند. در ادامه به بررسی برخی از علت هایی میپردازیم که منجر به درد مفصل میشوند. 

علل درد مفصل

بنظر شما چه عوامل می تواند منجر به درد های مفصل شود و یا به عبارت دیگر درد مفصل چه عللی می تواند داشته باشد؟ قبل از هرچیزی باید بدانید که متأسفانه در دهه اخیر ابتلا به بیماری های مرتبط با مفاصل بسیار شیوع پیدا کرده است. اما چیزی که شرایط را پیچیده تر و درمان درد را سخت تر می کند این است که، عوامل زیادی می توانند منجر به ردر مفصل شوند.  مثل آسیب دیدگی رباط ها، تاندون ها، عضلات، عصب ها، بورس، استخوان ها و یا حتی آسیب دیدگی خود مفصل و یا از بین رفتن لایه محافظ مفصل. اما هر کدام از این علل انواع مختلفی دارند که درمان خاص خود را می طلبند و همین امر سبب پیچیدگی تشخیص علت دردهای مفصلی شده است. اگر فقط برای یک روز درد مفصل را تجربه کرده باشید بی شک به خوبی می دانید که بیماران این نوع درد ها برای درمان درد خود به دنبال بهترین روش درمانی اند که بیشترین و سریع ترین بازده را داشته باشد، چرا که درد مفصــــل روند زندگی فرد را به کلی مختل کرده و او توان رسیدگی به فعالیت های روزمره خود را ندارد. از طرفی افراد مبتلا به دردهای مفصلی به دنبال یافتن علت دردهای خود از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنند. پس ریشه یابی مشکل و اتفاقی که موجب آسیب دیدن بافت ها شده است، مهم ترین اطلاعاتی است که پزشک معالج باید به دست بیاورد که به پیدا کردن راه حل دائم و قطعی برای درمان بیماری منجر می شود.

در ادامه به معرفی شاخص ترین علل درد مفاصل می پردازیم:

  1. آسیب دیدگی یا ضربه خوردن به مفصل
  2. استفاده بیش از حد از مفصل
  3. آسیب دیدگی های ناشی از حرکات مکرر
  4. افزایش وزن و نداشتن پلتفورمی برای لاغری سریع
  5. درد مزمن به دلیل اختلال عملکرد در سیستم عصبی
  6. واکنش به برخی از داروها
  7. استرس
  8. تضعیف سیستم ایمنی و نداشتن راهکاری منسجم جهت تقویت سیستم ایمنی بدن

عللی که نیازمند مراجع سریع به پزشک هستند:

  1. بیماری های سیستمیک و نقاط دیگر بدن
  2. بیماری های عفونی و واگیر دار
  3. آرتریت روماتوئید
  4. درد مفصل به علت شکستگی استخوان
  5. بیماری بی حرکتی بزرگسالان (Adult Still’s disease)
  6. نکروز آواسکولار
  7. جابجایی مفاصل
  8. فیبرومیالژیا
  9. آرتریت گنوکوکی
  10. نقرس
  11. بیماری لایم
  12. برخی از سرطان ها مانند سرطان استخوان، سرطان خون (لوکمی)
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد