دوربین لامپی در چه مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

از دوربین لامپی می توانید در مکانهایی مانند خانه مغازه پارکینگ ها و آسانسور ها و غیره که در معرض نور آفتاب و آب قرار ندارند استفاده کنید.

مشخصات دوربین های مداربسته لامپی.

دوربین لامپی از بدنه پلاستیکی برخوردارند که در برابر ضربات ضعیف مقاوم می باشد.
دیگر مشخصات این دوربین های مدار بسته این است که امکان انتقال تصویر بر روی موبایل یا تبلت های ios و اندروید می باشد
همچنین دوربین لامپی از حافظه میکرو اس دی تا ۶۴ گیگابایت پشتیبانی می کند.
یکی از مشخصات برتر دوربین لامپی دارا بودن لنز ۳۶۰ درجه با کیفیت ۲ مگاپیکسل می باشد که می تواند محیط را به طور کامل پوشش دهد
تصاویری که بر روی حافظه ۶۴ گیگابایت دوربین لامپی ذخیره می شود تا یک هفته ذخیره شده و پس از آن به صورت اتوماتیک دوربین حافظه را پاک میکند.
شما می توانید تصاویری که در دوربین لامپی ذخیره شده است و برای موبایل مشاهده کنید بدون اینکه حافظه میکرو اس دی را از دوربین مداربسته خارج کنید.
مشخصه بعدی برتر دوربین های مداربسته لامپی قابلیت مکالمه بسیار مناسبی می باشد که این دوربین ها از آن برخوردارند.

همچنین نصب و فعال سازی دوربین های لامپی بسیار راحت بوده و هر فردی می تواند به راحتی این دوربین ها را نصب و از آن استفاده نمایید

معرفی دوربین لامپی

دوربین لامپی

همانطور که حتما از اسم آن برایتان قابل حدس هست، دوربین لامپی نوعی از دوربین مداربسته است که شکل ظاهری آن شبیه لامپ میماند و تشخیص آن از لامپ کار چندان ساده ای نیست. از این رو از این دوربین ها به عنوان دوربین جاسوسی نیز استفاده میشود. چشمی دوربین‌ لامپی ساز و کاری شبیه چشم ماهی دارند از این رو به آن دوربیـن مداربسته چشم ماهی هم گفته می‌شود. از طرفی به دلیل زاویه دید آن که شامل ۳۶۰ درجه میباشد دوربین ۳۶۰ درجه هم خوانده میشود. از مثبت ترین امکانات دوربیـن ۳۶۰ درجه این است که، نیاز به آداپتور نداشته و مستقیما به واسطه سرپیچ لامپ از برق شهری تغذیه میکنند. این دوربین بخاطر شکل ظاهری خود توجه کسی را به خود جلب نکرده و انتخاب مناسبی برای افرادی است که میخواهند وجود سیستم نظارتی خود را از دید دیگران مخفی کنند و همین امر موجب شده تا عده ای آن را نوعی از دوربین جاسوسی بخوانند.

نصب دوربین لامپی

تمام افرادی که به دنبال خرید دوربین مداربسته هستند شاید اصلی ترین دغدغه ای که دارند نصب آن است و خوشبختانه دوربین ۳۶۰ درجه از این حیث کاملا خیال خریداران خود را راحت کرده است. برای نصب دوربین لامپی تنها کاری که نیاز است انجام دهید، این است که آن را مانند یک لامـــپ معمولی به سرپیچ متصل نمایید . به همین سادگی نصب فیزیکی دوربین شما تمام میشود. اکنون تنها تنظیمات و راه اندازی نرم افزار دوربین میماند که آنهم اصلا کار دشواری نیست. همین نصب آسان دوربین چشم ماهی یکی از عوامل به شدت تاثیرگذار در محبوبیت این مدل شده است.

ویژگی دوربین مداربسته لامپـی

دوربین لامپی که به آن دوربیـن مداربسته چشم ماهی یا  ۳۶۰ درجه هم میگویند امکانات و ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد که در ادامه به بررسی و معرفی برخی از آنها میپردازیم.

  • پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD بدون نیاز به دستگاه DVR یا NVR
  • ذخیره و نگه داری فیلم و صدا در حافظه خود به مدت ۲۰ روز
  • دارای اسپیکر و میکروفن داخلی جهت ارتباط دو طرفه
  • امکان مشاهده تصاویر بدون نیاز به اینترنت از طریق hotspot
  • انتقال تصویر با کیفیت Full HD
  • امکان تفکیک دقیق رنگ
  • وضوح کامل تصویر حتی در تاریکی مطلق(دید در شب)
  • امکان زوم دیجیتال ۴x
  • امکان دریافت هشدار به محض تشخیص صدا
  • امکان تعریف زمانبندی برای ضبط تصاویر
  • نمایش حجم کلی کارت حافظه و حجم باقی مانده
  • نمایش فایل های ضبط شده بر روی کارت حافظه ی داخل دوربین
  • امکان مشاهده تصاویر یک دوربین توسط ۵ نفر دیگر بصورت ادمین
  • امکان گرفتن عکس و فیلم و ذخیره بر روی موبایل
  • دارای اپلیکیشن های اندروید ios
  • قابلیت نصب سریع و آسان در سرپیچ لامپ

مزایا ی دوربین مداربسته لامپی

دوربین لامپی

۱-قیمت دوربین لامپی بسیار مقرون به صرفه است

۲-نصب دوربین مداربسته جاسوسی بسیار ساده است

۳-قالبلیت انتقال صدا دوطرفه دارد

۴-دوربین چشم ماهی قابلیت اتصال به اینترنت دارد

۵-میتوان از دوربین مدار بسته چشم ماهی به صورت نامحصوص استفاده کرد

۶-تصویر ۳۶۰ درجه میدهد

معایب دوربین لامپی

1-دوربین مدار بسته 360 درجه قابلیت اتصال به dvr ندارد.

۲-دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه قابلیت نصب در محیط بیرونی ندارد.

۳-دوربین لامپی ضدآب و گرد و غبار نیست.

۴-دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه قابلیت گردشی ندارد.

انتقال تصویر دوربین لامپی

دوربین های مدار بسته چشم ماهی در صورتی که به اینترنت مودم متصل باشند امکان انتقال تصویر به راه دور را دارند و میتوان از آنها تحت عنوان دوربین مداربسته کنترل از راه دور استفاده نمود. برای این منظور کافیست یک نرم افزار خاص در تلفن همراه و یا کامپیوتر شخصی خود نصب کرده و گیرنده(تلفن شخصی) و فرستنده ی(دوربین چشم ماهی) شما هر دو به اینترنت وصل باشند آنگاه انتقال تصویر به سادگی انجام میشود.

انتقال تصویر دوربین های ۳۶۰ درجه بسیار ساده است

قابلیت تشخیص حرکت

دوربین لامپی

دوربین مداربسته تحت شبکه چشم ماهی در صورت مشاهده حرکات مشکوک در خانه یا محل کار، سریعا روی گوشی موبایل هشدار ارسال می‌کند. تکنولوژی تشخیص حرکت یا موشن دیتکشن (Motion Detection) به شما امکان می‌دهد واکنش مناسب را در سریع‌ترین زمان در مقابل اتفاقات داشته باشید.

دید در شب دوربین های مداربسته لامپی.

می توان دید در شب را در دوربین های مدار بسته لامپی به دو صورت دستی و اتوماتیک توسط نرم افزار مخصوص آن تنظیم کنید.
می توانید مشخص کنید که دید در شب به صورت دستی یا به صورت اتوماتیک می باشد همچنین می توانید توسط نرم افزار هر وقت که تمایل داشتید آن را خاموش یا روشن کنید اگر دید در شب در دوربین لامپی به روی اتوماتیک تنظیم کنید هر زمان که روشنایی محیط کم شود دوربین های مداربسته لامپی به صورت خودکار از ال ای دی های دوربین استفاده کرده تا دید در شب کافی داشته باشد بهترین ال ای دی ها با نور مناسبی که دارد تا شعاع ۱۰ متر نیز می‌تواند تصویر را به صورت شفاف ثبت کنند.

دارا بودن دوربین های لامپی به دزدگیر

از این دوربین های لامپی به عنوان دزدگیر استفاده کنید برای استفاده از این قابلیت کافی است داخل نرم افزار دوربین مداربسته لامپی رفته و گزینه دوربین دزدگیر را فعال یا غیر فعال کنید شما زمانی که گزینه را فعال میکنید در داخل محیطی که شما دوربین مداربسته را قرار دهید هر حرکتی انجام شود برای گوشی همراه شما ارسال می شود که شما می توانید از راه دور نیز آن را کنترل نمایید یکی از دوربین هایی که دارای قابلیت های بسیار مناسبی باشد و همچنین از قیمت مناسبی برخوردارند دوربین های مدار بسته لامپی می باشد.

قابلیت شنود و مکالمه دوربین لامپی

دوربینهای مداربسته لامپی از این قابلیت برخوردارند که بتوانند مکالمه و تمامی حرکت محیطی که دوربین مدار بسته در آن قرار دارد را ثبت و ضبط نمایند و شما با خیال راحت می توانید از راه دور توسط نرم افزار با کسانی که در محیط ارتباط داشته باشید اگر می‌خواهید از قابلیت شنود و مکالمه دوربین‌لامپی برخوردار باشید باید وارد تنظیمات نرم افزار شده گزینه که صدای محیط مورد نظر شما را شروع کند را فعال کنید توسط فلش سفید نمایش داده شده است اگر می خواهید صدای شما ارسال شود باید فلش سیاه را فعال کنید.

بهترین دوربین لامپی

برای تشخیص بهترین دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه کار سختی در پیش ندارید. کافیست عبارت خذید دوربین ۳۶۰ درجه را در گوگل سرچ کرده و ۱۰ نتیجه ی اول را بررسی کنید. از میان کلیه شرکت ها آن دوربینی را انتخاب کنید که ویژگی ها مثبت بیشتر و متمایز با انواع دیگر داشته باشد. البته یک پیشنهاد بهتر نیز برایتان دارم. این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

سوالات متداول

۱- کاربرد دوربین لامپی چیست؟

این دوربین اغلب در محیط های داخلی مانند شرکت، خانه و… و محیط های سربسته مناسب است. در اصل میتوان گفت که دوربین مداربسته چشم ماهی برای کاربرد امنیتی زیاد مناسب نیست و بیشتر کاربرد نظارتی دارد.

۲- آیا تصاویر دوربین لامپـی قابل انتقال است؟

در صورت وجود مودم اینترنت وای فای در محل نصب دوربین لامپی کلیه تصاویر دوربین قابل انتقال است و میتوانیم تصاویر را به طور آنلاین یا تصاویر ضبط شده  روی تلفن همراه خود مشاهده کنیم.

۳-نصب دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه چگونه است؟

دوربین لامپی ساده ترین نصب را دارد. نیاز به انجام هیچ کار خاصی نیست و تنها کافیست تا دوربین خود را به سرپیچ چراغ ببندید.  البته این نصب فیزیکی دوربین است و بعد از آن برای راه اندازی دوربین نیاز به تنظیمات نرم افزاری نیز وجود دارد.

۴- مدت زمان ضبط تصاویر در دوربین ۳۶۰ درجه چه قدر است؟

دوربین لامپی تا ۶۴ گیگابایت رم را ساپورت میکند که در صورت استفاده از آن میتوان تصاویر را تا ۲۱  روز ذخیره کرد

منبع: negaco.com