جفت روحی(به انگلیسی: Spiritual pair ) به راستی کیست؟ جفت روحی ما همان کسی است که بیشترین ارتباط و پیوند روحی را با وی داریم و کائنات و کارما اورا سر راه ماه قرار میدهند. قطعا در زندگی هر کسی، فرد و یا افرادی هستند که، از نظر روحی بیشترین شباهت، پیوند و ارتباط را با او دارند.به چنین افرادی که حس می کنیم در عالم بالایی جهان آفرینش، پیوند عمیقی میان ما ایجاد شده است، جفت روحی می گوییم. توجه داشته باشید که جفت روحی و نیمه گمشده تفاوت های باهم دارند. یکی از تفاوت های اصلی میان جفت روحی و نیمه گمشده این است که، شما تنها یک نیمه گمشده دارید. اما، می توانید چند جفت روحی داشته باشید. اما دغدغه اصلی بسیاری از ما، جذب جفت روحی یا در حالت کامل تر جذب زوج روحی است.اگر معتقد به وجود جفت روحی در قرآن کریم هستید. اگر حس می کنید در دوران جدایی از جفت روحی خود بسر می برید. اگر خواهان ازدواج با جفت روحی خود هستید، تا انتهایی این مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله کوشیده ایم تا، علاوه بر ارائه دادن تعریف صحیحی از جفت روحی، در ۴ گام تضمینی به شما عزیزان برای جذب جفت روحی خود یاری رسانیم.

دستاورد دوست عزیزی از همراهان راز موفقیت به نقل قول از خودشان:

«من تمام عمر خود را درگیر روابط کوتاه و بی سروته بودم. با اینکه همیشه سعی می کردم برای شخصی که با او در رابطه ام سنگ تمام بگذارم. همیشه خودم را آراسته می کردم و هیچ وقت با او به مخالفت نمی پرداختم. اما همچنان هر کس که با من وارد رابطه می شد، یا به من خیانت می کرد و یا به فجیع ترین شکل ممکن من را ترک می کرد و آن رابطه با تحقیر شدن من به اتمام می رسید. از نظر روحی در وضعیت بسیار وحشتناکی بودم. همیشه احساس می کردم ایرادی دارم و هیچ کس من را دوست ندارد. در اوج عصبانیت و ناراحتی با قانون جذب آشنا شدم. شروع کردم به کار کردن روی خودم و به کارگیری قانون جذب عشق و آشتی با خداوند رحمان. ابتدا لیستی از ویژگی های اخلاقی مرد رویاهایم تهیه کردم و شروع کردم به تجسم و تخیل. در کمتر از ۴۰ روز قبل از رسیدن به گام سوم جذب عشق، جفت روحی خودم را جذب کردم. فردی که با او آشنا شدم تمام ویژگی های اخلاقی و ظاهری لیست من را داشت. حتی ویژگی هایی که دوست داشتم اما فراموش کرده بودم آنها را بنویسم نیز دارا بود. همه چیز دقیقا شبیه به رویاهایم بود حتی جلسه خواستگاری و مراسم عقدمون دقیقا شبیه با آن چیزی بود که تجسم کرده بودم.»


آیا می دانستید که شما قدرت جذب همسری با ویژگی هایی که می خواهید و در طلبشان هستید یا همان جفت روحی را دارید؟
ازدواج با جفت روحی
خصوصیت جفت روحی:
از آنجایی که تشخیص جفت روحی بسیار دشوار است و ممکن است در انتخاب و تشخیص زوج روحی خود دچار تردید و دودلی شویم، در ادامه به بررسی خصوصیات جفت روحی می پردازیم. اگر در مواردی حداقل ۲ مورد از این ویژگی ها را در شریک عاطفی خود مشاهده نکردید به احتمال ۹۰ درصد، راه را اشتباه پیمودید و شخصی که با وی در ارتباط هستید، جفت روحی شما نیست.

اولین خصوصیت جفت روحی: شما مجبور به خود سانسوری نیستید.
اصلی ترین خصوصیت جفت روحی این است که شما در کنار او خود واقعیتان هستید. مجبور نیستید نقش بازی کنید یا دسته ای از خصیصه های اخلاقی خود را بروز ندهید. می توانید به راحتی افکار و احساساتتان را بیان کنید و خود واقعیتان باشید، بدون اینکه ترس از این موضوع داشته باشید که پذیرفته و یا دوست داشته نشوید. او هیچ گاه شما را بخاطر خصوصیات اخلاقیتان پس نمیزند و طرحواره نقص و شرم و طرحواره رها شدگی را در شما فعال نمیکند.

 

دومین خصویت جفت روحی: قلب خود را با شما به اشتراک می گذارد.
جفت روحی شما بی شک در مورد رابطه ای که با شما دارد و احساسش ریسک پذیر است و بدون کوچک ترین ترسی، تمام قلبش را با شما به اشتراک می گذارد او اعتماد به نفس کنار شما بودن و ابراز احساسات کردن را دارد. اگر با شخصی در ارتباط هستید که به سختی می توانید در وی اثر کنید و هیچ تمایلی در به اشتراک گذاری احساسش با شما ندارد، شاید در انتخاب زوج روحی خود اشتباه کرده اید.

سومین خصوصیت جفت روحی: اعتماد متقابل
بی شک اگر با زوج روحی خود در ارتباط باشید، او به شما اعتماد کامل دارد و از به اشتراک گذاشتن رازهایش با شما، کوچکترین هراسی به دل راه نمی دهد. او شجاعات و اعتماد در میان گذاشتن تمام راز هایش (حتی شرم آور ترین خاطرات) با شما را دارد و می داند که، همچنان مورد محبت و عشق شما قرار می گیرد.

چهارمین خصوصیت جفت روحی: برنامه ریزی برای آینده
اگر فردی که با او در ارتباط هستید، هیچ برنامه ای برای آینده مشترکتان ندارد. اگر هیچ صحبتی از آینده مشترکتان نمیکند. اگر شما نمیدانید که سر انجام این رابطه قرار است به کجا ختم شود و هربار که صحبت را به آینده می کشید، طفره می رود. این موضوع نوعی زنگ خطر است که شاید در انتخاب جفت روحی خود اشتباه کرده اید.

آیا جفت روحی تنها باید جنس مخالف باشد؟ 
همانطور که پسشتر در تعریف جفت روحی عنوان کردیم، هر شخص میتواند چندین جفت روحی داشته باشد. جفت های روحی شما قطعا تاثیرات عمیقی بر پیشرفت شما دارند. و طبق قانون کارما شما قطعا در زندگیتان با جفت روحی خود ملاقات خواهید کرد. چرا که هدف از پیدایش جفت روحی تعادل روحی و درک روابط کارمایی است. پس الزاما جفت روحی از جنس مخالف نیست گاهی میتواند یک دوست، یک مربی  یا حتی یک همراه باشد که در ادامه به تعریف هر یک میپردازیم.