جهان هستی و کائنات بر مبنای سه قانون مهم و حیاتی اداره میشوند که در ادامه به بررسی هر یک میپردازیم. اسامی این قوانین عبارتند از:
1- قانون جبران
2- قانون جذب
3-قانون مزرعه
شاید نام قانون جذب را پیشتر نیز شنیده باشید اما به راستی قوانین کائنات به چه معنا هستند؟ آیا قوانین جذب کائنات را به درستی میشناسید؟ چند روز پیش مقاله ای خواندم که قوانین جذب را به خوبی توضیح میداد . اگر میخواهید این قانون را بهتر بشناسید کلیک کنید.

️1-قانون اول کائنات:  قانون جبران

در کائنات هر فعلی که براي تو صورت ميگيرد يا نعمتی به تو می رسد (حال با هر واسطه ای) بايد در ازا آن فعلی براي جبران انجام بدهی. یعنی هرچیزی پاداش و جزائی دارد که حتما باید اورا بپردازی. اگر خودت داوطلبانه جبران را انجام ندهی، براساس همين قانون، کائنات خودش چيز ديگری را بعنوان جبران از تو ميگيرد.
 
بنابراين هر انسانی بايد در زندگی خويش چهار دونگ حواسش را جمع کند و جبران هر نعمتی که به آن رسیدهاست را پرداخت کند چرا که غفلت از این کار میتواند عوارض جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.
جبران از هر طريقی صورت ميگيرد. از پرداخت يک مابه ازا گرفته تا جواب لبخندی را با لبخند دادن. برخی آن را به قانون کارما نيز تشبيه کرده اند.
 

️2- قانون دوم کائنات: قانون جذب

قوانین جذب کائنات میگوید تمام جهان هستی از انرژی تشکیل شده و انرژی های هم نام یا اصطلاحا هم فرکانس همدیگر را جذب میکنند. از طرفی افكار و ذهن ما هم از جنس انرژی ست و نکته خوب اینکه میتواند هر نوع انرژی را از خود ساطح کنه لذا بسته به نوع فرکانس ارسالی ذهنمان میتوانیم انرژی های هم نام را در جنس، افراد، روابط و شرایط زندگی، به زندگی خودمان جذب کنیم. هر يک از ما درست مانند يک فرستنده-گيرنده (هردو در يک مجموعه) هستيم و انرژی هاي خاصی را با فركانس های خاص مرتعش و منتشر ميکنيم.
 
قانون جذب ناظر بر اين امر است که هرگونه انرژی را (چه مثبت و چه منفي) با هر فركانسی مرتعش کنی، دقيقا" همان را به سوی خودت جذب ميکنی.
 
مثال: هرگاه بر اين نگرانی تمركز شديد داری که نكند فلان بيماری لا علاج را بگيرم و به شدت از آن بترسی، خود بخود سيگنالی در اين رابطه با کائنات ميفرستی که در سطح فركانس خاصی عمل ميکند و (انگار که آنرا از کائنات درخواست کرده باشی) همان را برايت به تحقق درميآورد.
حال اختيار با توست که مدام بترسی، مشكوک باشی، نگران آينده باشی، نگران ازدست دادن کسی يا چيزی باشی و..
يا نه، به خداوند (زندگی) اعتماد و اطمينان قلبی داشته باشی و هميشه با اتكا و توكل به او، و بدون ترس، با انرژی زنده زندگی روزگار را بگذرانی و از من ذهنيت هرچه بيشتر دورب کنی.
 

️3-قانون سوم کائنات: قانون مزرعه

قانون مزرعه از چند رکن اساسی تشکیل شده است که در ادامه هرکدام را بررسی میکنیم.

ركن اول قانون مزرعه:

وقت چيزی ميکاری بايد صبر کنی تا در وقت خودش به تو محصول بدهد. غير از اين ممكن نيست.
پس "صبر" ركن اول قانون مزرعه است. صبر با تحمل تفاوت دارد.
تحمل همراه با نارضايتی از اين لحظه است در صورتی که صبر همراه با رضايت و پذيرش اين لحظه است
چون اين لحظه = زندگی (خداوند).
 

ركن دوم قانون مزرعه:

رسيدگی و مراقبت صحيح از دانه ای که کاشته ای.
زمانی که داری صبر میکنی بايد با تلاش صحيح، مستمر و پي گير همراه باشد (کارهايی هست که بايد در اين مدت انجام بدهی، از جمله پرهيز از خيلی کارها).
 
عجله هرگز کاری را به نتيجه نرسانده و نميرساند و تنها نتيجه اش "زجر درونی" خودت است.