آنچه در این مقاله مطالعه میکنید:

 
جملات انگیزشی مارک زاکر برگ
زندگی نامه مارک زاکر برگ
سبک زندگی مارک زاکر برگ
خانه مارک زاکر برگ
ثروت مارک زاکر برگ
داستان شکایت از فیس بوک
ازدواج مارک زاکر برگ
۷ شعار اصلی و جمله انگیزشی مارک زاکربرگ
۱- من هر روز از خودم این سوال را میپرسم: آیا من امروز موفق شده ام  مهم‌ترین کاری را که قادر به انجام دادن آن بودم انجام دهم ؟
 
۲- مارک زاکر برگ همواره بر این باور بود که هیچ چیز بی نقص نیست پس همیشه راهکاری برای بهتر شدن وجود دارد.
 
۳- زاکر برگ همیشه می گفت دنیا پر از تغییر است پس اگر ریسک نکنید قطعا شکست میخورید.
 
۴- به جای حرف زدن خالق باشید چرا که مردم به جای اهمیت دادن به گفتار شما برای چیزی که خلق میکنید ارزش قائل هستند.
 
۵- هیچ گاه به دیگران اجازه ندهیدبه شما بگوید که خودتان را تغییر دهید.
 
۶- وی همیشه اظهار داشت که هدفش از تاسیس فیس بوک هرگز ایجاد یک شرکت نبود،وی میخواست کاری کند تا جهان را تغییر دهد.
 
۷- به جای اینکه تنها خواب موفقیت را ببینید از خواب بیدار شوید و برای موفقیت سخت تلاش کنید.
 
موفقیت مارک زاکر برگ میلیاردر جوان و سرمایۀ مارک زاکر برگ
مارک زاکربرگ (به انگلیسی: Mark Elliot Zuckerberg) در ۱۹ می ۱۹۸۴ در آمریکا به دنیا آمد. او یکی از جوان‌ترین افراد ثروتمند در جهان است. او برنامه‌نویس و کارآفرین است. همچنین بنیانگذار فیسبوک و مدیر عامل و مدیر اجرایی فیس بوک بوده و طبق پرسشنامه‌ای که در نوامبر ۲۰۱۷ منتشر شد، سرمایۀ مارک زاکربرگ معادل ۷۴.۲ میلیارد دلار است. فوربز او را به عنوان پنجمین فرد ثروتمند جهان معرفی کرده است.
 
کودکی مارک زاکربرگ چگونه گذشت؟
کودکی مارک زاکربرگ - فرزندان مارک زاکربرگ - زندگی مارک زاکربرگ
 
مارک زاکربرگ آموزش کامپیوتر را از همان دوران راهنمایی خود شروع کرد و در همان سالها تحت تعلیم پدرش در زمینه برنامه نویسی قرار گرفت و Atari BASIC Programming را از پدرش آموخت؛ و بعدها تحت تعلیم معلم خصوصی به نام Newman قرار گرفت تا دانشش در علوم کامپیوتری بالا برود، مارک توسط Newman نابغه کوچک لقب گرفته بود که همچنان نیز این لقب را به همراه دارد.
 
او به توسعه‌ی برنامه‌های کامپیوتری، به خصوص در زمینه بازی‌ها و ابزارهای ارتباطی علاقه وافری دارد. مارک در مورد کودکی خود می‌گوید : «من دوستان نقاش زیادی داشتم که پیشم می‌آمدند و چیزهایی می‌کشیدند و من از آن نقاشی‌ها، بازی جدیدی می‌ساختم.
 
مارک استعدادهای زیادی دارد و بعبارتی چند بعدی است. او کاپیتان تیم شمشیر بازی بوده و توانسته است دیپلم مسابقه های سنتی سالانه انگلستان را از آن خود کند. مارک به شعرخوانی نیز علاقه مند است و به خوبی می تواند شعر بخواند.
 
حتما بخوانید : زندگی‌نامۀ جک ما سومین ثروتمند جهان (موسس سایت علی بابا)
 
جوانی مارک زاکربرگ
آغاز درخشش زاکر برگ از همان دوران کودکی بوده است؛ و او در همین دوران نیز جوایزی را در حوزه ریاضیات، نجوم و فیزیک دریافت کرده است و به غیر از زبان انگلیسی، به زبان‌های فرانسه، عبری، لاتین و یونانی باستان نیز تسلط دارد. و پس از نامزد کردن با یک دختر دو رگه چینی آمریکایی تصمیم گرفت زبان چینی را نیز بیاموزد.
 
مارک درباره علاقه مندی های خود در صفحه فیسبوکش این چنین می نویسد: “آزادی، ابداع روش‌هایی که روابط بین انسان‌ها را افزایش داده و به این وسیله آن‌ها بتوانند چیزهایی را که برای آن‌ها اهمیت دارد به اشتراک بگذارند، حرکت‌های انقلابی، گردش اطلاعات، محافظه کاری” آیا تا بحال فکر کرده اید چرا رنگ فیسبوک آبی است؟؟ جالب است بدانید که مارک نسبت به رنگ‌های قرمز و سبز دچار کوررنگی است!!! و بهمین دلیل است که وی دید بهتری نسبت به رنگ آبی داشته و این رنگ را به عنوان رنگ قالب فیس‌بوک انتخاب کرده است.
 
راز موفقیت مارک زاکر برگ
مارک زاکربرگ ثروت - موسس فیس بوک - زندگی مارک زاکر برگ
 
مارک در تاریخ ۴ فوریۀ ۲۰۱۴ هنگامی که دانشجوی دانشگاه هاروارد بود، در خوابگاهش فیسبوک را طراحی کرد. دوستانش به او کمک کردند تا یک شبکۀ اجتماعی ایجاد کند و کمی بعد فیسبوک را در سطح کالج راه‌اندازی کردند. فیسبوک در سراسر دنیا به یک پلتفورم محبوب برای تعاملات تبدیل می‌شود و در سال ۲۰۱۲ شمار کاربران آن به یک میلیارد می‌رسد.
 
با این وجود در میان گروه طراح سایت اختلافات زیادی به وجود آمد و درگیری‌های حقوقی شروع شد، زیرا هر کدام ادعا می‌کردند با توجه به نقششان در راه‌اندازی فیسبوک، بخشی از سهام به آن‌ها تعلق می‌گیرد. مارک زاکربرگ با اعتقاد به ایده‌اش و ناامید نشدن توانست تمام این مشکلات را حل کند.
 
او در یکی از اظهارات معروف خود می‌گوید: «بزرگ‌ترین ریسک این است که ریسک نکنیم.»